Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Adyen wprowadza rozwiązanie Uplift. To zestaw narzędzi, który pomaga sprzedawcom optymalizować transakcje

Rozwiązanie opiera się na mechanizmach sztucznej inteligencji, a trenowane było na danych płatniczych platformy Adyen dotyczących transakcji o łącznej wartości ponad 1 bln dolarów

Adyen informuje o uruchomieniu opartego na sztucznej inteligencji rozwiązania Adyen Uplift. Jest to zestaw narzędzi do optymalizacji płatności, który ma pomagać firmom zwiększać konwersję płatności, ograniczać oszustwa oraz obniżać koszty transakcji. Klienci Adyen mogą też korzystać z opartych na danych oraz dostosowanych do ich potrzeb rekomendacji, a także testować różne konfiguracje płatności. Rozwiązanie zostało wytrenowane na danych płatniczych o wartości ponad 1 bln dolarów, pochodzących z platformy Adyen.

Przeczytajcie także: Programy rabatowe i lojalnościowe w bankach

Jak tłumaczy fintech, sprzedawcy muszą stale balansować między zwiększaniem konwersji, czyli doprowadzaniem do sfinalizowania jak największej liczby transakcji, a minimalizowaniem liczby kryjących się między nimi oszustw oraz kontrolowaniem kosztów związanych z dostępnością różnych metod płatniczych. Jednocześnie mogą opierać się jedynie na ograniczonych zestawach danych, co utrudnia im rozpoznawanie zachowań zakupowych klientów. Tymczasem użytkownik nowy z perspektywy danego sprzedawcy, w 90 proc. przypadków został już wcześniej rozpoznany na platformie Adyen. W rezultacie gdy kupujący zostanie zidentyfikowany, optymalizacje AI pozwolą mu szybko przejść przez proces zakupu. Jednocześnie zarówno klient, jak i sprzedawca mogą liczyć na precyzyjną ochronę przed oszustwami płatniczymi.

Przeczytajcie także: Revolut wprowadzi usługi typu private banking

Adyen podaje, że jego klienci z USA, biorący udział w pilotażu, dzięki Adyen Uplift obniżyli koszty płatności nawet o 5 proc. Oparte na AI rozwiązanie wybiera najlepsze ścieżki z najkorzystniejszymi stawkami dla transakcji, aby pomóc zminimalizować całkowite koszty płatności. Redukcja kosztów wynika też z optymalizacji, polegających na dostosowaniu procesu finalizacji transakcji do potrzeb klienta. Klienci korzystający Adyen Uplift zaobserwowali wzrost współczynnika konwersji płatności o nawet 6 proc. Dodatkowo uczestniczące w pilotażu firmy wskazywały także na ograniczenie ręcznych procedur związanych z oceną ryzyka średnio o 86 proc., a 35 proc. z nich całkowicie zrezygnowało z tych procedur, oszczędzając czas i zasoby.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies