Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Santander udostępni płatności powtarzalne Blikiem w nowej formule

Santander będzie trzecim bankiem na rynku – obok Pekao i ING – oferującym usługę Blika

Santander poinformował dziś o planowanych zmianach w regulaminach kont i cennikach, które wejdą w życie 1 marca 2025 r. (zmiany szerzej opiszemy w oddzielnym artykule). Wśród nich znalazła się zapowiedź wprowadzenia płatności powtarzalnych Blik. Obecnie funkcjonalność tej usługi jest ograniczona. Płatności np. za cykliczne opłacanie różnego rodzaju subskrypcji można aktywować bowiem na stałą kwotę, a każda transakcja musi zostać potwierdzona przez użytkownika. Prawdopodobnie dlatego usługa nie cieszy się dużą popularnością (oferują ją tylko Pekao i ING).

Ale dzięki zgodzie, jaką Polski Standard Płatności (operator Blika) uzyskał od Narodowego Banku Polskiego, o czym pisaliśmy w serwisie cashless.pl, płatności powtarzalne Blikiem banki mogą oferować w elastycznej formule. Można z nich korzystać bez konieczności każdorazowej autoryzacji, a transakcje mogą opiewać na różne kwoty.

Przeczytajcie także: Blik zbliżeniowy na iPhone’ach już prawie gotowy? Popatrzcie na to nagranie

Z treści nowego regulaminu usług Santander online dla klientów indywidualnych wynika, że płatności powtarzalne Blik, które pojawią się w banku w marcu przyszłego roku, oferowane będą właśnie w nowej odsłonie. Jak będą działać? Pierwszy krok to aktywacja usługi. W tym celu klient będzie musiał wpisać kod Blik na stronie internetowej usługodawcy lub w terminalu płatniczym, a następnie autoryzować dyspozycję w aplikacji Santander mobile.

Na tym etapie użytkownik będzie mógł określić: częstotliwość płatności (np. stałą raz w miesiącu lub nieokreśloną), sposób autoryzacji (automatyczny lub wymagający potwierdzenia w aplikacji Santander mobile), kwotę (stałą lub nieokreśloną) oraz datę ważności (określoną lub do odwołania).

Przeczytajcie także: ING Bank zwiększa limity transakcyjne przelewów Blik

Kolejne płatności powtarzalne Blik inicjowane będą przez odbiorcę, czyli np. dostawcę usług streamingowych i realizowane automatycznie, jeśli klient wydał taką dyspozycję, lub po każdorazowej autoryzacji w aplikacji Santander mobile. Lista aktywnych płatności powtarzalnych Blik oraz ich status wykonania dostępna będzie w Santander online. Również w bankowości internetowej klienci będą mogli wycofać zgodę na realizację kolejnych płatności powtarzalnych Blik.

Fot. Maciej Bednarek

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies