Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
W ciągu roku o ponad milion wzrosła liczba aktywnych użytkowników bankowości internetowej

Choć banki mają prawie 47 mln umów na korzystanie z bankowości internetowej, to z usług takich aktywnie korzysta ok. 22,5 mln klientów

Z informacji udostępnionych przez banki serwisowi cashless.pl wynika, że w III kw. 2024 r. z usług bankowości internetowej korzystało prawie 22,5 mln klientów. Chodzi o aktywnych użytkowników, a więc logujących się do bankowości internetowej przynajmniej raz w miesiącu. Warto dodać, że na koniec III kw. br. banki miały podpisanych 46,9 mln umów na dostęp do bankowości internetowej. To dwa razy więcej niż liczba klientów faktycznie korzystających z tych systemów.

Przeczytajcie także:  ING Bank zwiększa limity transakcyjne przelewów Blik

Blisko 22,5 mln użytkowników bankowości internetowej w III kw. br. to o 1,06 mln więcej niż w II kw. br. i o 1,07 mln więcej niż w okresie lipiec – wrzesień 2023 r. Nie jest to pełny obraz rynku, ponieważ nie wszystkie banki dzielą się z nami statystykami. Z raportu Netb@nk Związku Banku Polskich wynika, że w II kw. 2024 r. (to najświeższe dane) liczba aktywnych użytkowników bankowości internetowej wyniosła 23,2 mln. 

Zestawienie otwiera PKO z liczbą 4,3 mln użytkowników. To o 57 tys. mniej niż w II kw. br. (-1,3 proc.) i o 186 tys. mniej niż w III kw. 2023 r. (-4,2 proc.). Na drugim miejscu znalazł się Bank Pekao z liczbą 3,8 mln klientów aktywnie korzystających z bankowości internetowej. Oznacza to wzrost o 65 tys. w porównaniu z II kw. br. (+1,7 proc.) i o 251 tys. w zestawieniu z III kw. 2023 r. 

Z kolei ING poprawił wynik w skali kwartału o 362 tys. aktywnych użytkowników bankowości internetowej (+12,2 proc.), dzięki czemu wskoczył na podium, w miejsce mBanku.

Przeczytajcie także:  Biometria behawioralna dostępna dla klientów banków spółdzielczych z grupy SGB  

Do wzrostu liczby aktywnych użytkowników bankowości internetowej w III kw. br. w głównej mierze przyczyniły się wyniki wspomnianego ING, Millennium, który – w porównaniu z II kw. br. – odnotował wzrost o 249 tys. (+9,5 proc.), Santandera (wzrost o 104 tys.) oraz Spółdzielczej Grupy Bankowej, która po raz pierwszy udostępniła dane w tej kategorii (328 tys. użytkowników w III kw. br.).

Na 14 banków, które odpowiedziały na naszą ankietę, sześć odnotowało spadek liczby aktywnych użytkowników bankowości internetowej w porównaniu z II kw. 2024 r., zaś osiem w zestawieniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku. Prawdopodobnie wynika to ze zmiany przyzwyczajeń klientów banków, którzy coraz chętniej korzystają z usług bankowych na urządzeniach mobilnych. 

W III kw. 2024 r. w ankietowanych przez nas bankach było 26,3 mln aktywnych użytkowników bankowości mobilnej, a więc o prawie 4 mln więcej niż korzystających aktywnie z kanałów internetowych. Co więcej, wszystkie banki notują wzrost liczby mobilnych klientów, zarówno w skali kwartału, jak i roku.

Fot. Maciej Bednarek

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies