Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
W ciągu roku o ponad milion wzrosła liczba aktywnych użytkowników bankowości internetowej

Choć banki mają prawie 47 mln umów na korzystanie z bankowości internetowej, to z usług takich aktywnie korzysta ok. 22,5 mln klientów

Z informacji udostępnionych przez banki serwisowi cashless.pl wynika, że w III kw. 2024 r. z usług bankowości internetowej korzystało prawie 22,5 mln klientów. Chodzi o aktywnych użytkowników, a więc logujących się do bankowości internetowej przynajmniej raz w miesiącu. Warto dodać, że na koniec III kw. br. banki miały podpisanych 46,9 mln umów na dostęp do bankowości internetowej. To dwa razy więcej niż liczba klientów faktycznie korzystających z tych systemów.

Przeczytajcie także:  ING Bank zwiększa limity transakcyjne przelewów Blik

Blisko 22,5 mln użytkowników bankowości internetowej w III kw. br. to o 1,06 mln więcej niż w II kw. br. i o 1,07 mln więcej niż w okresie lipiec – wrzesień 2023 r. Nie jest to pełny obraz rynku, ponieważ nie wszystkie banki dzielą się z nami statystykami. Z raportu Netb@nk Związku Banku Polskich wynika, że w II kw. 2024 r. (to najświeższe dane) liczba aktywnych użytkowników bankowości internetowej wyniosła 23,2 mln. 

Zestawienie otwiera PKO z liczbą 4,3 mln użytkowników. To o 57 tys. mniej niż w II kw. br. (-1,3 proc.) i o 186 tys. mniej niż w III kw. 2023 r. (-4,2 proc.). Na drugim miejscu znalazł się Bank Pekao z liczbą 3,8 mln klientów aktywnie korzystających z bankowości internetowej. Oznacza to wzrost o 65 tys. w porównaniu z II kw. br. (+1,7 proc.) i o 251 tys. w zestawieniu z III kw. 2023 r. 

Z kolei ING poprawił wynik w skali kwartału o 362 tys. aktywnych użytkowników bankowości internetowej (+12,2 proc.), dzięki czemu wskoczył na podium, w miejsce mBanku.

Przeczytajcie także:  Biometria behawioralna dostępna dla klientów banków spółdzielczych z grupy SGB  

Do wzrostu liczby aktywnych użytkowników bankowości internetowej w III kw. br. w głównej mierze przyczyniły się wyniki wspomnianego ING, Millennium, który – w porównaniu z II kw. br. – odnotował wzrost o 249 tys. (+9,5 proc.), Santandera (wzrost o 104 tys.) oraz Spółdzielczej Grupy Bankowej, która po raz pierwszy udostępniła dane w tej kategorii (328 tys. użytkowników w III kw. br.).

Na 14 banków, które odpowiedziały na naszą ankietę, sześć odnotowało spadek liczby aktywnych użytkowników bankowości internetowej w porównaniu z II kw. 2024 r., zaś osiem w zestawieniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku. Prawdopodobnie wynika to ze zmiany przyzwyczajeń klientów banków, którzy coraz chętniej korzystają z usług bankowych na urządzeniach mobilnych. 

W III kw. 2024 r. w ankietowanych przez nas bankach było 26,3 mln aktywnych użytkowników bankowości mobilnej, a więc o prawie 4 mln więcej niż korzystających aktywnie z kanałów internetowych. Co więcej, wszystkie banki notują wzrost liczby mobilnych klientów, zarówno w skali kwartału, jak i roku.

 

Fot. Maciej Bednarek

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies