Z usługi mogą korzystać obecnie klienci 56 banków zrzeszonych w SGB
SGB Bank, jeden z dwóch w Polsce podmiotów zrzeszających banki spółdzielcze, poinformował o wdrożeniu biometrii behawioralnej – technologii coraz częściej określanej jako weryfikacja behawioralna. Jest ona częścią Systemu Usług SGB (SUS), czyli platformy technologicznej wspierającej banki Spółdzielczej Grupy Bankowej, z której aktualnie korzysta 56 banków (w sumie SGB zrzesza 174 banki spółdzielcze).
Jak to działa? Moduł sztucznej inteligencji analizuje sposób, w jaki klienci wchodzą w interakcję z urządzeniem, za pomocą którego logują się do bankowości elektronicznej. System sprawdza m.in. sposób pisania na klawiaturze komputera, używania ekranu smartfonu czy poruszania myszką. Dzięki stworzeniu wzorca zachowania użytkownika system może wykryć anomalie i pozwala zablokować dostęp do usług bankowych osobie nieuprawnionej. Dodatkową ochroną opartą na biometrii behawioralnej objęci są klienci SGB korzystający z aplikacji mobilnej i bankowości internetowej.
Jednocześnie bank poinformował o kończących się pracach nad wdrożeniem rozwiązania służącego do wykrywania złośliwego oprogramowania na urządzeniach mobilnych. Z usługi będą mogli skorzystać wszyscy użytkownicy aplikacji SGB Mobile.
Niedawno w cashless.pl mogliście przeczytać o wdrożeniu weryfikacji behawioralnej w SKOK Stefczyka. To pierwsza niebankowa instytucja, która przystąpiła do tzw. sektorowego systemu weryfikacji behawioralnej, oferowanego przez Biuro Informacji Kredytowej. Z technologii BIK-u korzystają już m.in. mBank, ING, BNP Paribas, VeloBank czy PKO BP, ale tylko część z nich (ING, VeloBank i BNP), przystąpiło do systemu sektorowego.
Fot. SGB