Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Niedobre prognozy dla serwisów typu Netflix. Co trzeci Polak ograniczy wydatki na subskrypcje 

Według Adyen 34 proc. ankietowanych już zrezygnowało albo zamierza w ciągu 12 miesięcy zrezygnować z opłacanych cyklicznie subskrypcji 

Nadchodzą trudne czasy dla serwisów streamingowych i innych usług opłacanych cyklicznie w ramach subskrypcji? Mogą to sugerować wyniki najnowszego badania Digital przeprowadzonego przez Adyen. Według autorów raportu, 34 proc. polskich konsumentów już zrezygnowało albo planuje w ciągu 12 najbliższych miesięcy zrezygnować z subskrypcji usług i produktów, w przypadku których ustawili cykliczne płatności. Z badania wynika też, że obecnie trzech na czterech badanych opłaca subskrypcję i korzysta średnio z trzech usług.

Przeczytajcie także: W Booksy będzie można przekazywać napiwki

Wśród przyczyn ograniczania wydatków badani z 22 krajów, w tym Polski, wymieniają przede wszystkim wzrost kosztów życia. Jakie usługi są na liście najbardziej zagrożonych porzuceniem? To przede wszystkim: filmy i telewizja (17 proc.), muzyka (18 proc.), pakiety usług takie jak Amazon Prime (16 proc.) oraz dostawy jedzenia i karnety do siłowni (odpowiednio 15 i 14 proc.).

Jednocześnie ogromna większość firm (70 proc.) deklaruje, że w ciągu najbliższego roku będzie inwestować w model cyklicznych usług subskrypcyjnych, a prawie dwie na pięć (37 proc.) planują rozszerzyć ofertę o nowe linie produktów lub usług oferowanych w ramach subskrypcji. Zdaniem autorów raportu, to pokazuje, jak cennym są one źródłem przychodu.

Przeczytajcie także: Nowa kredytówka Visa w Millennium

– Firmy muszą nieustannie szukać sposobów na zwiększenie swoich przychodów, a kluczem do tego jest budowanie długofalowych relacji z klientami. Sukces nie zależy już tylko od samej oferty, ale od umiejętności dostosowania się do indywidualnych oczekiwań konsumentów. Subskrypcje stają się atrakcyjne tylko wtedy, gdy są wyjątkowe pod względem jakości i użyteczności, oraz gdy konsumenci widzą w nich realną wartość, której nie znajdą nigdzie indziej. Ważnym elementem jest także zapewnienie klientom bezproblemowego procesu płatności. Współpraca z dostawcami usług płatniczych odgrywa tutaj kluczową rolę, szczególnie w zakresie ochrony danych i zapobiegania problemom z płatnościami w przyszłości. Firmy, które potrafią skutecznie zintegrować te aspekty, zwiększają swoją szansę na długoterminowe korzyści finansowe – komentuje Jakub Czerwiński, wiceprezes Adyen na rynek środkowo-europejski.

Badanie Adyen Digital Report wykazało, jakie wymagania dotyczące poprawy usług subskrypcyjnych stawiają konsumenci. Skupiono się na trzech głównych obszarach. Po pierwsze: niezbędna jest personalizacja doświadczeń, ponieważ 60 proc. konsumentów ceni wygodę. To z kolei przekłada się na ich lojalność (13 proc.). Po drugie: do zwiększenia lojalności mogą przyczynić się także np. doskonała obsługa klienta (39 proc.) oraz spersonalizowane zniżki (34 proc.). Po trzecie: znaczny odsetek badanych (40 proc.) życzyłby sobie funkcji łatwego anulowania subskrypcji, a także zwrotów (40 proc.).

Badanie konsumenckie przeprowadzone zostało w dniach 3 – 19 czerwca 2024 r. na grupie 34 371 respondentów w wieku 18+ z Australii, Hongkongu, Indii, Japonii, Malezji, Singapuru, Belgii, Danii, Francji, Niemiec, Irlandii, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Szwecji, ZEA, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Meksyku, Kanady i USA. W Polsce badaniem objęto grupę 1005 ankietowanych. Natomiast badanie przedsiębiorstw z branży digital przeprowadzone zostało w dniach 31 maja – 19 czerwca 2024 r. na grupie 8 822 respondentów w wieku 18+ z Australii, Hongkongu, Chin, Japonii, Malezji, Singapuru, Belgii, Danii, Francji, Niemiec, Irlandii, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Szwecji, ZEA, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Meksyku, Kanady i USA. Ankietowani to liderzy i seniorzy w firmach, mający wgląd w przychody i strategię biznesową. W Polsce badaniem objęto grupę 400 ankietowanych.

Fot. Pixabay

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies