Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Polacy kupują mniej, ale w internecie handel kwitnie. Są nowe dane o sprzedaży detalicznej

We wrześniu 2024 r. dynamika sprzedaży detalicznej w cenach bieżących była o 2,2 proc. niższa niż przed rokiem. W internecie wzrosła o 4,9 proc.

Główny Urząd Statystyczny podał dane o sprzedaży detalicznej we wrześniu 2024 r. Jej dynamika była o 3 proc. (ceny stałe) i o 2,2 proc. (ceny bieżące) niższa w porównaniu z wrześniem 2023 r. Najnowsze dane wskazują, że obecnie nie ma boomu konsumpcyjnego. – Wzrost stopy oszczędności wśród Polaków może sugerować, że konsumenci są bardziej ostrożni i decydują się na gromadzenie oszczędności zamiast większych wydatków. To może tworzyć potencjał do przyszłego ożywienia konsumpcji, gdy inflacja spadnie – komentują analitycy platformy inwestycyjnej Portu.

Przeczytajcie także: Asseco uruchamia platformę CertumSign do podpisywania e-dokumentów

Ale sytuacja jest inna, jeśli chodzi o e-commerce. We wrześniu 2024 r. sprzedaż detaliczna przez internet (w cenach bieżących) była wyższa o 4,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W kategorii samochody, motocykle i części zamienne wzrost wartości sprzedaży wyniósł ponad 55 proc., w grupie odzież i obuwie sięgnął 17,3 proc., zaś w przypadku żywności, napojów i wyrobów tytoniowych 15,4 proc.

W omawianym okresie o blisko 10 proc. zwiększyła się też sprzedaż kosmetyków i produktów farmaceutycznych oraz mebli i sprzętu elektronicznego i AGD. Jedynie w kategorii prasa i książki odnotowano 0,4-proc. spadek sprzedaży w kanałach internetowych.

Przeczytajcie także: Usługa korzystnych przewalutowań Nest Banku wkrótce niedostępna również dla klientów biznesowych

We wrześniu br. sprzedaż przez internet stanowiła 8,9 proc. sprzedaży ogółem – to o 0,9 pkt proc. więcej niż w sierpniu 2024 r. W ubiegłym miesiącu blisko co czwarty produkt z kategorii odzież i obuwie oraz prasa i książki kupiony był przez internet. E-zakupy mebli, sprzętu RTV i AGD stanowiły 18,7 proc. wszystkich wydatków w tej kategorii. Udział sprzedaży farmaceutyków przez internet wyniósł 5,7 proc., samochodów i części zamiennych 1 proc., a żywności 0,6 proc.

Zarówno w przypadku handlu tradycyjnego, jak i internetowego, dane GUS obejmują firmy zatrudniające więcej niż dziewięć osób.

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies