Wśród instytucji, które zdecydowały się wesprzeć Authologic, znalazły się takie podmioty jak: OpenOcean, YCombinator, Peak Capital i SMOK VC
Authologic, założona w Polsce spółka ułatwiająca firmom cyfrową weryfikację tożsamości klientów, poinformowała o zakończonej sukcesem rundzie finansowania A. Dzięki niej udało się pozyskać 8,2 mln dolarów na rozwój technologiczny i terytorialny oferowanych przez tę firmę narzędzi. Wśród funduszy, które zdecydowały się wziąć udział w rundzie, znalazły się takie podmioty jak: OpenOcean, YCombinator, Peak Capital i SMOK VC.
Authologic to założona w Polsce spółka specjalizująca się w dostarczaniu rozwiązań do cyfrowej weryfikacji tożsamości klientów, w zgodzie z przepisami o KYC (poznaj swojego klienta), AML (przeciwdziałanie praniu pieniędzy) i eIDAS 2.0 (europejskie rozporządzenie dotyczące tożsamości cyfrowej). Authologic powołali kilka lat temu Jarosław Sygitowicz i Krzysztof Klimczak, którzy czytelnikom cashless.pl mogą być też znani jako twórcy fintechu Zencard (firma rozwijała system do zarządzania programami lojalnościowymi, który wygrał jeden z konkursów Mastercard Start Path).
Obecnie Authologic ma swoje biura, oprócz Warszawy, także w Londynie i w San Francisco. Pozyskane pieniądze pozwolić mają na rozwój terytorialny oraz technologiczny dostarczanych przez spółkę rozwiązań, co szczególnie ważne jest w dobie sztucznej inteligencji. Wśród obecnych klientów spółki są m.in. Santander Leasing, LV Bet i eToro.
Jak pisze Authologic w dzisiejszym komunikacie prasowym, oferta spółki koncentruje się na krytycznej wadzie starszych systemów KYC, które opierają się na obrazach dokumentów w celu uzyskania tożsamości cyfrowej. Zunifikowana platforma e-ID firmy Authologic agreguje setki systemów e-ID, pomagając firmom w pokonaniu luki między starszymi systemami a przyszłością tożsamości cyfrowej. Dzięki integracji z istniejącą infrastrukturą KYC firma Authologic umożliwia firmom przyjmowanie bezpiecznych rozwiązań e-ID, ułatwiając przejście na cyfrowe dowody osobiste.
Więcej na temat zmian w sposobie weryfikacji tożsamości klientów z świecie cyfrowym możecie przeczytać i posłuchać w relacji z ostatniego wydarzenia z cyklu Cashless Breakfast.