BPS postawił na gruntowne zmiany, zarówno w sferze funkcji podstawowych IT, takich jak obsługa transakcji czy księga główna, jak i rozwiązań dla klientów, czyli bankowości internetowej i mobilnej
Bank BPS poinformował o zakończeniu procesu wdrożenia nowego systemu centralnego. Projekt trwał blisko cztery lata, a za jego realizację odpowiadało Asseco. Dzięki zastosowaniu rozwiązania chmury prywatnej, nowy system ma być bardziej elastyczny i pozwalać na dostosowanie do liczby obsługiwanych klientów.
Po wymianie systemów klientom udostępniono nową bankowość elektroniczną, także w wersji mobilnej. BPS Online zastąpił używany do tej pory serwis e25. A z kolei zwolennicy aplikacji mobilnych zyskali apkę BPS Mobile, w której znaleźć można m.in. usługi Blika, z których wcześniej klienci BPS korzystali za pomocą BS Pay. Więcej na temat udogodnień dla klientów przeczytacie w tekście: BPS zapowiada duże zmiany. Bank udostępni niebawem nową bankowość elektroniczną oraz aplikację mobilną.
Jak podkreśla BPS, na polskim rynku rzadko realizowane są tak duże projekty, banki częściej decydują się wymianę systemów typu front-end, np. bankowości elektronicznej niż na tak dogłębną zmianę jak wymiana systemów centralnych. W ostatnich latach na taki krok, oprócz BPS-u, zdecydował się, zdaje się, tylko ING.
BPS postawił na gruntowne zmiany, zarówno w sferze funkcji podstawowych IT, takich jak obsługa transakcji czy księga główna, jak i wspomnianych serwisów dla klientów. Instytucja zdecydowała się na rozwiązanie, które ma modułową budowę. Wdrożone zostało 14 modułów, które mogłyby być odrębnymi aplikacjami, jak np. nowa hurtownia danych, czy moduł do obsługi transakcji skarbowych. Dzięki zaś zastosowaniu otwartego API, możliwa jest szybka integracja z kolejnymi zewnętrznymi systemami.
Do końca września trwa jeszcze okres stabilizacji, ale – jak podano w komunikacie – wszyscy, zarówno klienci, jak i pracownicy banku, korzystają już z nowego systemu.