Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Autopay Adyen
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Santander umożliwi mobilną autoryzację na infolinii

Nowe rozwiązanie zastąpi oferowaną dotychczas weryfikację tożsamości za pośrednictwem biometrii głosowej

Na stronie Santandera pojawiła się informacja, że 1 października klienci banku zyskają nowy sposób potwierdzania tożsamości na infolinii. – Wprowadzamy nowy sposób weryfikacji tożsamości w aplikacji Santander mobile przez mobilną autoryzację – głosi komunikat.

Przeczytajcie także: Santander zrezygnuje z biometrii głosowej

Wcześniej w serwisie cashless.pl Santander anonsował już, że nowy sposób potwierdzania tożsamości zastąpi oferowaną dotychczas biometrię głosową. – Nowe metody identyfikacji oparte o aplikację mobilną zastąpią używaną obecnie metodę opartą o biometryczną weryfikację próbki głosu – powiedziano mi na początku września bieżącego roku w biurze prasowym Santandera.

Natomiast w opublikowanym obecnie komunikacie bank pisze, że klienci będą mogli też skontaktować się z doradcą banku po zalogowaniu do Santander mobile. Dzięki temu będzie przedstawiciel banku będzie już wiedział, kim jest klient, który do niego dzwoni. Użytkownicy aplikacji Santandera będą też mogli upewnić się, że telefon, który odebrali z banku, rzeczywiście wykonuje jego pracownik. – Jeśli masz przeczucie, że osoba, z którą rozmawiasz, to nie nasz doradca, poproś ją o wysłanie swojej wizytówki w aplikacji mobilnej. Po zalogowaniu, powinny wyświetlić się jej dane – głosi komunikat Santandera.

Przeczytajcie także: Regulamin Blika wkrótce pojawi się na stronie Revoluta

Przypomnę, że hiszpański bank jest pierwszym i – z tego, co mi wiadomo – jedynym na polskim rynku, który oferuje usługę wykorzystującą biometrię głosową. Rozwiązanie zostało wprowadzone kilka lat temu, gdy instytucja funkcjonowała jeszcze pod nazwą BZ WBK. Aby korzystać z biometrii głosowej, podczas pierwszej rozmowy z call center należy złożyć "próbkę głosu". Polega to na kilkukrotnym powtórzeniu danego zdania. Przy następnym połączeniu nie trzeba już podawać PIN-u, a jedynie numer klienta i powtórzyć żądaną frazę.

Jednak biometria głosowa nie jest uznawana przez ekspertów za najbezpieczniejsze rozwiązanie. Rozwój sztucznej inteligencji powoduje, że dość łatwo ją oszukać. Przekonał się o tym w ubiegłym roku brytyjski Lloyds Bank, o czym pisał serwis Sekurak. Jednemu z badaczy udało się zalogować na swój rachunek przez bankowość telefoniczną zabezpieczoną biometrią głosową w tej instytucji, używając popularnego generatora wykorzystującego AI.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies