Ankiety, na podstawie których przygotowaliśmy ranking, wypełniło 11 banków. Ostatecznie w rankingu znajdzie się dziesięć z nich
Już za niecałe dwa tygodnie w serwisie cashless.pl po raz pierwszy opublikujemy nowy ranking Mobilny Bank. Naszą ambicją jest pokazanie, które z instytucji oferują usługi najlepiej odpowiadające potrzebom klientów korzystających z bankowości za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
Mobilny Bank 2024 powstaje na podstawie autorskiej metodyki, opracowanej przez zespół cashless.pl i konsultowanej z twórcami najlepszych aplikacji finansowych na polskim rynku. Pod uwagę wzięliśmy kilkanaście różnych współczynników, które składają się na ogólną ocenę każdego z banków. Ich ofertę analizowaliśmy na podstawie danych pozyskanych za pośrednictwem ankiet. Na ich wypełnienie zdecydowało się 11 instytucji.
Ostatecznie w rankingu znalazło się 10 z nich ze względu na fakt, że jeden bank nadesłał dane niespójne z metodyką. Niniejszym chciałbym podziękować przedstawicielom wszystkich banków, którzy zdecydowali się wziąć udział w naszym projekcie i poświęcić czas na żmudne zbieranie danych do ankiet. Mamy nadzieję, że nasz ranking stanie się projektem cyklicznym, a w przyszłym roku udział w nim weźmie więcej instytucji działających na naszym rynku.
A jeśli chodzi o dziesiątkę banków, które mają najlepszą ofertę dla klientów mobilnych i znalazły się w rankingu Mobilny Bank 2024, to są to (w kolejności alfabetycznej): Alior, BNP Paribas, Credit Agricole, ING, mBank, Millennium, Nest, Pekao, PKO BP i Santander. Maksymalna liczba punktów, możliwa do zdobycia w naszym rankingu, wynosi 100. Najlepszy z uczestników tegorocznego rankingu zdobył 79 pkt., a najsłabszy – 33 pkt.