Ale największym wzrostem aktywnych klientów w skali kwartału może pochwalić się BNP Paribas, a Millennium w skali roku
Wczoraj w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o liczbie umów na dostęp do bankowości internetowej podpisanych przez klientów na koniec II kw. 2024 r. Dziś publikujemy liczbę aktywnych klientów bankowości internetowej, a więc logujących się do systemu bankowego przynajmniej raz w miesiącu. W II kw. 2024 r. ankietowane przez nas banki miały 21,4 mln takich klientów, o prawie 66 tys. więcej niż w I kw. 2024 r. i o blisko 255 tys. więcej w porównaniu z II kw. ubiegłego roku.
Najwięcej aktywnych klientów ma PKO BP. W okresie kwiecień-czerwiec do jego systemów zalogowało się (co najmniej raz w miesiącu) 4,3 mln klientów. To mniej o 139 tys. niż w I kw. br. i o 121 tys. niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Drugi jest Pekao z blisko 3,8 mln klientów. Bank poprawił wynik o ponad 34 tys. w porównaniu z pierwszym kwartałem i o 253 tys. w skali roku. Podium zamyka mBank, który w II kw. 2024 r. miał blisko 3,2 mln aktywnych klientów bankowości internetowej – o 11 tys. mniej niż w poprzednim kwartale, ale o 128 tys. więcej niż przed rokiem.
Ale największą dynamiką wzrostu aktywnych klientów bankowości internetowej mogą pochwalić się Millennium i BNP Paribas. W II kw. br. pierwszy z nich miał 2,6 mln klientów logujących się do e-bankowości przynajmniej raz w miesiącu. To wynik lepszy o 245 tys. w skali roku (+10,3 proc.). Z kolei liczba aktywnych klientów BNP Paribas (w sumie 1,5 mln w II kw. br.) wzrosła aż o 247 tys. w porównaniu z poprzednim kwartałem (+19,5 proc.).
W danych za II kw. brakuje statytyk m.in. z Alior Banku, BOŚ, Citi Handlowego i banków spółdzielczych. Z raportu NetB@nk publikowanego przez Związek Banków Polskich wynika, że w całym sektorze liczba aktywnych klientów bankowości internetowej wynosi 23,1 mln (dane z I kw. 2024 r.).
Fot. Maciej Bednarek