W ramach programu klienci banku mogą zrobić tańsze zakupy w kilkuset sklepach, płacąc kartą, przelewem lub Blikiem
Pekao poinformował o starcie nowego programu rabatowego dla swoich klientów. W ramach "Okazji z Żubrem" daje możliwość skorzystania ze specjalnych ofert i zniżek w ponad 400 sklepach internetowych i stacjonarnych, oferujących m.in. artykuły dla dzieci, wyposażenie wnętrz, akcesoria motoryzacyjne i sprzęt sportowy. W programie biorą udział również restauracje, biura podróży, perfumerie czy księgarnie.
Bank Pekao we współpracy z partnerami programu oferuje zniżki procentowe (sięgające od kilku do kilkudziesięciu procent) lub kwotowe, np. 15 zł mniej, niż wynosi regularna cena.
Jak skorzystać z programu? Platforma Okazje z Żubrem dostępna jest w aplikacji PeoPay i serwisie Pekao24. Po zalogowaniu się do któregoś z serwisów należy przejść do zakładki "Oferty i wnioski", następnie "Bonusy", a na koniec do zakładki "Okazje z Żubrem". Następnie trzeba się zarejestrować w programie, zaakceptować regulamin i wyrazić wymagane zgody. Po wybraniu interesującej okazji należy skopiować kod rabatowy i przejść do sklepu. Jeśli zakupy w ramach "Okazji z Żubrem" robicie w sklepach stacjonarnych, należy poinformować sprzedawcę o chęci skorzystania z rabatu.
Co ważne, aby skorzystać z rabatu, za zakupy należy zapłacić jedną z następujących metod: kartą Pekao, przelewem w Pekao24, mobilnie w PeoPay lub Blikiem.
Tym samym Okazje z Żubrem dołączają do kilku innych programów tego typu. Przykładowo klienci mBanku mogą korzystać z mOkazji – bank zwraca część kwoty wydanej u partnerów programu (a docelowo ma zamiar skłonić klientów także do kupowania za pośrednictwem aplikacji bankowej, o czym więcej w tekście: mBank przebudowuje aplikację mobilną. Chce mieć miejsce na moduł mOkazje zakupy). Citi Specials to program oferowany przez bank Citi Handlowy. Klienci płacący kartami wydanymi przez bank mogą liczyć m.in. na zniżki w sklepach i promocje. Credit Agricole oferuje Klub Korzyści, a z kolei klienci Millennium ze swojej aplikacji mają dostęp do platformy zakupowej goodie.
Swego czasu podobny program – mamBonus – oferował bank BNP Paribas, ale bank wycofał się z niego, tłumacząc tę decyzję trudnymi warunkami rynkowymi w sektorze bankowym. W gronie zakończonych projektów znalazł się także program Visa Oferty, w ramach którego posiadacze kart Visa mogli liczyć na zwrot części wydatków poniesionych u partnerów programu. Lepiej próbę czasu przetrwało rozwiązanie oferowane przez drugą spośród organizacji płatniczych, czyli Mastercard Bezcenne Chwile. Opiera się ono jednak na innym modelu – za płatności kartą z logo Mastercarda uczestnicy programu dostają punkty (zakupy u partnerów programu premiowane są ich większą liczbą). Zebrane punkty można potem wymienić na nagrody. W programie Bezcenne Chwile można rejestrować karty kilkunastu działających w Polsce banków i fintechów, w tym Pekao.
A pisząc o programach lojalnościowych, warto odnotować także, że w lutym 2024 r. Polskie Linie Lotnicze LOT we współpracy z Bankiem Pekao reaktywowały program Miles & More. Pozwala on klientom banku (posiadaczom karty kredytowej) zbierać punkty podczas robienia codziennych zakupów i wymieniać je m.in. na bilety lotnicze.
Fot. Maciej Bednarek