Karty VeloBanku wyróżniają się także tym, że dane ich posiadaczy przeniesiono na rewers
VeloBank oraz PKO poinformowały o wprowadzeniu do swojej oferty nowych wizerunków kart płatniczych. W przypadku VeloBanku utrzymane w stylu pop art obrazy zostały stworzone przez jednego z pracowników banku, który wykorzystał aplikacje graficzne. Na kartach widać takie motywy jak cyklista, muzyk grający na skrzypcach, oko i usta.
VeloBank zaznacza, że wybierając grafikę z nowej serii klienci mogą dać wyraz swoim zainteresowaniem w obszarze sportu, muzyki czy sztuki. Jednocześnie nowe wizerunki nawiązują też do projektów, w które angażuje się bank, jak np. cykl amatorskich wyścigów kolarskich VIA Dolny Śląsk, który VeloBank wspiera jako sponsor tytularny, czy program VeloTalent, w ramach którego instytucja obejmuje mecenatem młodych artystów, naukowców i sportowców.
W celu zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników, wrażliwe dane przeniesiono na rewers karty. Plastiki wyposażono także w blind notch, czyli wcięcie ułatwiające korzystanie z karty osobom niewidomym i słabowidzącym. VeloBank podkreśla, że karty w całości wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu.
Z kolei w przypadku PKO BP nowe wizerunki pojawiły się w serii kart dla fanów piłki nożnej. PKO jako partner tytularny rozgrywek Ekstraklasy oferuje plastiki z grafikami każdego z 18 klubów ligi. Od sierpnia do tego zestawu dołączyły karty dla kibiców Motoru Lublin i GKS-u Katowice, których kluby po odpowiednio 32 i 19 latach powróciły do najwyższych rozgrywek piłkarskich w Polsce. Po roku przerwy do galerii wróciła też karta dla kibiców Lechii Gdańsk. Zmieniono także wizerunki kart Cracovii i Pogoni Szczecin, a z kolei Jagiellonia Białystok zaproponowała nowy wizerunek swojej karty z okazji zdobycia Mistrzostwa Polski w poprzednim sezonie. Projekty kart przygotowane zostały przez kluby we współpracy z bankiem.
Fot. Maciej Bednarek