Rozwiązanie wprowadzone przez ING staje się standardem na polskim rynku, choć jeszcze nie wszystkie banki je oferują
ING wprowadził nową usługę z zakresu bezpieczeństwa, która pozwala ustrzec się przed skutkami tzw. spoofingu. To sytuacja, w której przestępcy podszywają się pod instytucje finansowe, dzwoniąc z numerów identyfikowanych przez telefony jako oficjalne numery tych instytucji. Aby więc mieć pewność, że rzeczywiście dzwoni pracownik banku, od teraz klienci ING mogą go zweryfikować za pomocą aplikacji mobilnej.
Jak głosi komunikat ING, aby móc korzystać z nowej usługi, trzeba mieć zainstalowaną aplikację mobilną tego banku oraz ustawioną w telefonie możliwość odbierania komunikatów push. Dzięki temu za każdym razem, gdy pracownik będzie dzwonił do klienta, na telefonie klienta pojawi się odpowiednie powiadomienie z aplikacji. Po kliknięciu w nie uruchomi się aplikacja Moje ING mobile, która po zalogowaniu przekieruje użytkownika na ekran z informacją o dzwoniącym. Tam będzie jego imię i nazwisko, które powinny się zgadzać z tymi, które podał na początku rozmowy.
Jeśli w trakcie połączenia z ING klient nie otrzyma wiadomości push, może to oznaczać, że ktoś właśnie próbuje go oszukać. W tej sytuacji można samodzielnie uruchomić aplikację i wybrać na ekranie funkcję "Sprawdź, czy dzwoni ING". Po zalogowaniu będzie można zobaczyć imię i nazwisko dzwoniącego, jeśli to rzeczywiście pracownik banku. Jeśli nie – należy się rozłączyć.
Usługa, którą wprowadził właśnie ING, powoli staje się standardem na polskim rynku, choć nie wszystkie banki ją już oferują. Niedawno pojawiła się ona w aplikacji Credit Agricole. Wcześniej wprowadziły ją takie instytucje jak mBank, PKO BP czy BNP Paribas. Z moich informacji wynika, że w IV kw. bieżącego roku trafi ona także do aplikacji Santandera.
Fot. Maciej Bednarek