Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
PKO BP, mBank i Pekao. To instytucje, które mają najwięcej użytkowników bankowych aplikacji mobilnych w Polsce

Z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że już sześć instytucji finansowych posiada minimum 2 mln klientów aktywnie korzystających z bankowych aplikacji na urządzeniach mobilnych

Na koniec marca 2024 roku instytucje finansowe działające na polskim rynku miały ponad 24,5 mln klientów aktywnie korzystających z bankowych aplikacji mobilnych. W porównaniu z poprzednim kwartałem to wzrost o przeszło 780 tys., na co wskazują dane zebrane przez serwis cashless.pl. Z kolei w zestawieniu z analogicznym kwartałem 2023 roku wynik poprawiono o przeszło 2,8 mln klientów,

Przeczytajcie także: Pieczęć elektroniczna KIR jest już dostępna w wersji mobilnej

Zestawienie ponownie otwiera PKO BP. Na koniec I kw. największy rodzimy bank posiadał ponad 5,5 mln użytkowników IKO. W okresie styczeń-marzec instytucja pozyskała niemal 160 tys. nowych aktywnych użytkowników swojej apki. Natomiast w porównaniu z I kw. 2023 roku wynik udało się poprawić o ponad 580 tys. użytkowników.

Kolejne pozycje w rankingu zajęły: mBank, Pekao, Santander, ING oraz Millennium. Wszystkie te instytucje mają po ponad 2 mln klientów korzystających aktywnie z aplikacji bankowych (mBank kilka miesięcy temu przekroczył granicę 3 mln). Jednocześnie warto zaznaczyć, że wynik z kwartału poprzedzającego poprawiła każda instytucja, która znalazła się w najświeższym zastawieniu i podała aktualne dane.

Przeczytajcie także: Strategiczne partnerstwo CUK i Notus Finanse

W rankingu ponownie pojawił się Santander Consumer Bank (SCB). Instytucja ta nie posiada w swojej ofercie kont – blisko 440 tys. aktywnych użytkowników aplikacji używa jej z uwagi na inne produkty: kredyty, karty czy lokaty. Ranking zawiera też dane przesłane przez Zakład Usług Informatycznych Novum. To istniejąca od ponad trzech dekad spółka specjalizująca się w tworzeniu oprogramowania dla sektora bankowego. Jednym z jej produktów jest aplikacja Nasz Bank dla klientów banków spółdzielczych.

Za aktywnego użytkownika aplikacji bankowej uznajemy osobę, która loguje się z jej pomocą na rachunek przynajmniej raz w miesiącu. Użytkowników apek bankowych jest w rzeczywistości więcej, niż wskazuje na to poniższa tabela, ale część instytucji nie podaje swoich statystyk w tej kwestii. Jednocześnie warto przypomnieć, że liczba użytkowników bankowych aplikacji mobilnych nie pokrywa się z liczbą klientów korzystających z bankowości mobilnej. Część właścicieli smartfonów wciąż woli logować się na rachunek np. za pomocą przeglądarki internetowej. Warto też mieć na uwadze, że jedna osoba może być aktywnym użytkownikiem kilku aplikacji bankowych.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies