Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Dwa nowe projekty UFG: portal eUFG i System Obsługi Szkód i Regresów. Na ich realizację Fundusz dostanie 70 mln zł

W zeszłym tygodniu rozstrzygnięte zostały przetargi na realizację tych projektów

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny zabiera się za realizację dwóch dużych projektów, które mają przynieść ułatwienia zarówno dla obywateli, jak i zakładów ubezpieczeń: platformy eUFG oraz Systemu Obsługi Szkód i Regresów. Fundusz podpisał właśnie umowy z Centrum Projektów Polska Cyfrowa, na mocy których otrzyma ponad 70 mln zł na poczet tych przedsięwzięć.

Przeczytajcie także: Polski insurtech Quantee wesprze w taryfikacji jednego z największych ubezpieczycieli

Platforma eUFG ma zastąpić archaiczny i nieszczególnie wygodny w użytkowaniu portal dla obywateli dostępny pod adresem ufg.pl, a także portal dla zakładów ubezpieczeń służący do komunikowania się z UFG. Nowa platforma ma zapewniać obywatelom łatwy dostęp do wcześniej oferowanych usług, takich jak informacje o przebiegu ubezpieczenia czy obsługa spraw dotyczących szkód i regresów, ale też wprowadzić nowe, takie jak np. ułatwienie obsługi formalności związanych ze sprzedażą lub nabyciem pojazdu. Ma też usprawnić komunikację między ubezpieczycielami a Funduszem w zakresie przekazywania informacji o polisach i szkodach w Bazie Ośrodka Informacji UFG. Zgodnie z planem projekt ten ma zostać zrealizowany do sierpnia 2026 r. W ostatnich dniach maja Fundusz rozstrzygnął przetarg na jego wykonanie – najkorzystniejsza okazała się oferta złożona przez konsorcjum, którego liderem jest firma Eviden Polska.

Przeczytajcie także: Kolejna apka o funkcji portfela polis

Z kolei o planie stworzenia Systemu Obsługi Szkód i Regresów (SOSiR) mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl już rok temu w tekście: UFG myśli o nowym systemie do likwidacji szkód i obsługi regresów. Mają na nim skorzystać i klienci, i ubezpieczyciele. Umożliwi on obywatelom kompleksową obsługę online wszystkich spraw związanych z wypłatą odszkodowań i świadczeń przez Fundusz, który bierze na siebie te czynności w sytuacjach, gdy wypadek został spowodowany przez nieubezpieczonego lub niezidentyfikowanego sprawcę. SOSiR umożliwi także pełną obsługę online spraw regresowych prowadzonych przez Fundusz, a więc dotyczących zwrotu wypłaconych odszkodowań przez osoby, które spowodowały wypadek bez ważnego ubezpieczenia komunikacyjnego OC lub ubezpieczenia OC rolników. Planowany termin wdrożenia systemu to listopad 2026 roku. Również w tym przypadku przetarg został kilka dni temu rozstrzygnięty, a jego zwycięzcą okazała się firma Tuatara.

KATEGORIA
UBEZPIECZENIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies