Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Dwa nowe projekty UFG: portal eUFG i System Obsługi Szkód i Regresów. Na ich realizację Fundusz dostanie 70 mln zł

W zeszłym tygodniu rozstrzygnięte zostały przetargi na realizację tych projektów

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny zabiera się za realizację dwóch dużych projektów, które mają przynieść ułatwienia zarówno dla obywateli, jak i zakładów ubezpieczeń: platformy eUFG oraz Systemu Obsługi Szkód i Regresów. Fundusz podpisał właśnie umowy z Centrum Projektów Polska Cyfrowa, na mocy których otrzyma ponad 70 mln zł na poczet tych przedsięwzięć.

Przeczytajcie także: Polski insurtech Quantee wesprze w taryfikacji jednego z największych ubezpieczycieli

Platforma eUFG ma zastąpić archaiczny i nieszczególnie wygodny w użytkowaniu portal dla obywateli dostępny pod adresem ufg.pl, a także portal dla zakładów ubezpieczeń służący do komunikowania się z UFG. Nowa platforma ma zapewniać obywatelom łatwy dostęp do wcześniej oferowanych usług, takich jak informacje o przebiegu ubezpieczenia czy obsługa spraw dotyczących szkód i regresów, ale też wprowadzić nowe, takie jak np. ułatwienie obsługi formalności związanych ze sprzedażą lub nabyciem pojazdu. Ma też usprawnić komunikację między ubezpieczycielami a Funduszem w zakresie przekazywania informacji o polisach i szkodach w Bazie Ośrodka Informacji UFG. Zgodnie z planem projekt ten ma zostać zrealizowany do sierpnia 2026 r. W ostatnich dniach maja Fundusz rozstrzygnął przetarg na jego wykonanie – najkorzystniejsza okazała się oferta złożona przez konsorcjum, którego liderem jest firma Eviden Polska.

Przeczytajcie także: Kolejna apka o funkcji portfela polis

Z kolei o planie stworzenia Systemu Obsługi Szkód i Regresów (SOSiR) mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl już rok temu w tekście: UFG myśli o nowym systemie do likwidacji szkód i obsługi regresów. Mają na nim skorzystać i klienci, i ubezpieczyciele. Umożliwi on obywatelom kompleksową obsługę online wszystkich spraw związanych z wypłatą odszkodowań i świadczeń przez Fundusz, który bierze na siebie te czynności w sytuacjach, gdy wypadek został spowodowany przez nieubezpieczonego lub niezidentyfikowanego sprawcę. SOSiR umożliwi także pełną obsługę online spraw regresowych prowadzonych przez Fundusz, a więc dotyczących zwrotu wypłaconych odszkodowań przez osoby, które spowodowały wypadek bez ważnego ubezpieczenia komunikacyjnego OC lub ubezpieczenia OC rolników. Planowany termin wdrożenia systemu to listopad 2026 roku. Również w tym przypadku przetarg został kilka dni temu rozstrzygnięty, a jego zwycięzcą okazała się firma Tuatara.

KATEGORIA
UBEZPIECZENIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies