Nowe warunki programu wprowadzono 1 maja i obowiązują do końca bieżącego roku
1 maja Fundacja Polska Bezgotówkowa wprowadziła zmiany do zasad prowadzonego przez siebie Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego. Poszerzony został katalog akceptantów uprawnionych do skorzystania z programu, a także dodano opcję skorzystania z dodatkowego softposa, czyli terminala aplikacyjnego.
W odróżnieniu od akceptantów standardowych, czyli małych i średnich firm, z programu fundacji mogą też korzystać akceptanci sektorowi. To na przykład instytucje administracji rządowej czy samorządy terytorialne oraz zależne od nich podmioty i jednostki, niebędące przedsiębiorstwami państwowymi lub spółkami prawa handlowego. W nowo wprowadzonym regulaminie kategoria akceptantów sektorowych została poszerzona o "zakłady budżetowe, instytucje kultury i służby zdrowia" zależne od samorządów i administracji centralnej. Jednocześnie zastrzeżono, że objęcie programem jednostek zależnych od samorządów terytorialnych ma charakter tymczasowy i obowiązuje dla umów zawartych do 31 grudnia tego roku oraz terminali zainstalowanych do tego czasu. Możliwość korzystania z takich urządzeń w ramach programu może zostać jednak przedłużona decyzją Rady Fundacji.
Zmiana dotycząca akceptantów standardowych dotyczy zaś liczby urządzeń, które podlegają dofinansowaniu. Standardowo jest to jedno urządzenie sprzętowe lub aplikacja (a więc POS, PIN-pad programowalny, kasoterminal, mPOS lub softpos). W nowym regulaminie pojawił się punkt, zgodnie z którym akceptant standardowy może oprócz terminala sprzętowego ubiegać się o dodatkowy terminal aplikacyjny. To opcja dla firm, które świadczą usługi i dostarczają produkty do klientów, a więc np. dla restauracji.
Wskazano również szereg zasad, które spełniać muszą operatorzy terminali oferujący dodatkowe softposy w ramach programu, a także zaznaczono, że regulamin oferowania drugiego urządzenia software’owego ma charakter pilotażowy i obowiązuje do 31 grudnia 2024 r.