W kwartale poprzedzającym takich wniosków było ponad 10,5 tys.
KIR opublikował dane dotyczące funkcjonowania systemu Ognivo w I kw. 2024 roku. Wynika z nich m.in., że od stycznia do marca na przeniesienie rachunku bankowego przy pomocy tego rozwiązania zdecydowało się 4796 osób. W analogicznym okresie rok temu na taki ruch zdecydowało się 5527 klientów. Warto odnotować, że w kwartale poprzedzającym zarejestrowano ponad 10,5 tys. takich wniosków.
W minionym okresie 98 proc., czyli 4714 klientów, przy okazji przeniesienia konta zdecydowało się także na zamknięcie dotychczasowego rachunku. Z opcji przeniesienia salda skorzystały 4503 osoby, czyli około 94 proc. obsługiwanych. O przeniesienie zleceń stałych wystąpiło natomiast 688 osób, a o przeniesienie poleceń zapłaty 475 klientów.
Ognivo to system KIR wykorzystywany do wymiany informacji pomiędzy bankami i innymi uprawnionymi podmiotami (to m.in. ZUS, Poczta Polska, urzędy skarbowe czy miast). Służy on m.in. do przenoszenia kont. W tym celu należy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. W taki sam sposób można równocześnie poprosić o zamknięcie dotychczasowego konta osobistego. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, do którego klient chce się przenieść. Cały proces zajmuje kilka dni i nie wymaga dalszego zaangażowania klienta.