Dostarczana przez KIR usługa mojeID umożliwia potwierdzanie tożsamości poprzez logowanie do bankowości elektronicznej
Klienci Uniqi, podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia, będą mogli potwierdzić swoją tożsamość za pomocą usługi mojeID. Nowa metoda weryfikacji ma ułatwić użytkownikom proces zakupu przy zachowaniu bezpieczeństwa danych.
Usługę mojeID dostarcza KIR. Do weryfikacji tożsamości wykorzystywana jest bankowość elektroniczna. Na stronie internetowej użytkownik wybiera swój bank i loguje się do bankowości elektronicznej, w której wyraża zgodę na przekazanie niezbędnych danych. Następnie jest automatycznie przekierowywany na stronę dostawcy, aby dokończyć rozpoczęty proces podpisywania umowy, tyle że jego tożsamość jest już uwierzytelniona. Co istotne, bank nie zna aktywności klienta poza swoim serwisem transakcyjnym, a administrator zewnętrznego portalu nie zna danych logowania na rachunek bankowy swojego klienta.
mojeID funkcjonuje od 2019 r. i aktualnie jest dostępne dla ponad 22 mln użytkowników bankowości elektronicznej – klientów 11 banków komercyjnych (PKO BP i Inteligo, Pekao, ING, mBank, Santander, Millennium, BNP Paribas, Alior, Credit Agricole, VeloBank, BOŚ ), ponad 500 banków spółdzielczych zrzeszonych i współpracujących z BPS i SGB, Banku Spółdzielczego w Brodnicy oraz SKOK Stefczyka. MojeID umożliwia dostęp zarówno do usług świadczonych przez administrację publiczną, jak i firmy z różnych sektorów gospodarki, m.in. ubezpieczeń, telekomunikacji, usług finansowych, ochrony zdrowia, energetyki, gier losowych czy rynku nieruchomości.
Jeżeli chodzi o sektor ubezpieczeniowy, z systeu mojeID w różnym zakresie mogą korzystać klienci, oprócz Uniqi, takich firm jak: Nationale-Nederlanden, PKO Ubezpieczenia, Open Life, PZU, Aegon, Generali, Allianz, Warta, Ergo Hestia czy Inter Ubezpieczenia.