To efekt postępowania wszczętego przez urząd pod koniec 2014 roku
Z informacji opublikowanej dziś na stronie internetowej UOKiK wynika, że rekompensaty w wysokości 100 zł Getin wypłaci klientom, którzy po złożeniu reklamacji zbyt długo czekali na odpowiedź ze strony banku. Getin zobowiązał się natomiast do zmiany swoich procedur, by reklamacje rozpatrywać w terminie.
Przeczytajcie także: Okienka kasowe wciąż potrzebne
Postępowanie w tej sprawie przeciwko Getinowi UOKiK wszczął w grudniu 2014 roku. Wykazało ono, że bank wielokrotnie przekraczał czas na rozpatrzenie reklamacji. - Kodeks Etyki Bankowej oraz postanowienia w zawieranych przez bank umowach wyraźnie wskazywały, że czas na udzielenie odpowiedzi na reklamację nie powinien przekraczać 30 dni. Getin nie dotrzymywał tych terminów – mówi cytowany w komunikacie prezes urzędu Marek Niechciał.
Przeczytajcie także: Jest ustawa o bezpłatnym rachunku
Nie podano, ilu klientów może liczyć na rekompensatę. Wiadomo natomiast, że dostaną ją ci, którzy w latach 2012-2014 składali reklamacje w Getinie i nie otrzymali odpowiedzi z banku w ciągu 30 dni.
Opublikowana dziś decyzja UOKiK-u jest drugą, podjętą w ostatnim czasie przez urząd w stosunku do Getinu. Na początku lipca UOKiK ogłosił, że bank ten będzie musiał oddać klientom część prowizji pobranych od klientów niekorzystających aktywnie ze swoich rachunków. Więcej na ten temat możecie przeczytać tutaj.