Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się Pekao i mBank. Obie instytucje poprawiły wyniki z III kw.
Na koniec grudnia ubiegłego roku największe banki z Polski miały ponad 21 mln aktywnych użytkowników bankowości internetowej. Co ciekawe oznacza to spadek w porównaniu z kwartałem poprzednim o przeszło 300 tys. Tak wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. Mowa o klientach indywidualnych, którzy logowali się na swoje konto minimum raz w miesiącu. Warto przypomnieć, że liczba klientów zarządzających rachunkami przez smartfony jest już wyższa i na koniec ubiegłego roku wynosiła prawie 25 mln. Więcej na ten temat w tekście W ciągu minionego roku banki z Polski zyskały niemal 2,6 mln klientów korzystających z serwisów mobilnych.
Liderem zestawienia pozostał PKO BP. Chociaż bank utrzymał dużą przewagę nad konkurencją, to grudniowy wynik był w jego przypadku o ponad 110 tys. gorszy od tego z września ubiegłego roku. Na podium utrzymały się Pekao oraz mBank, obie te instytucje poprawiły wyniki z III kw. Spośród banków, analizowanych przez cashless.pl, próg 3 mln osób aktywnie korzystających z elektronicznej bankowości udało się jeszcze przekroczyć ING.
Z raportu Netbank opublikowanego przez ZBP wynika, że na koniec grudnia w Polsce było ponad 22,6 klientów indywidualnych korzystających aktywnie z bankowych usług elektronicznych. W tym samym dokumencie instytucja podała, że w IV kw. zarejestrowano przeszło 15,5 mln klientów "mobile only", czyli używających bankowości elektronicznej wyłącznie za pośrednictwem aplikacji na smartfonie. Także i w tym przypadku wyniki są zbliżone do statystyk zebranych przez serwis cashless.pl.