Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Nest liderem w nasyceniu sieci oddziałów placówkami bezgotówkowymi. Na podium ciekawe zmiany

Z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że najmniej oddziałów bezgotówkowych w całej sieci posiadają banki kontrolowane przez Skarb Państwa

Na koniec grudnia 2023 roku w zestawieniu prezentującym udział oddziałów bezgotówkowych w ogólnej liczbie placówek największych polskich banków, liderem pozostał Nest z wynikiem 91,6. Tak wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl.

Przeczytajcie także: O krok bliżej do końca sporu o interchange w USA

Pozycja Nest Banku w rankingu zapewne nie zmieni się zbyt szybko. Kilka kwartałów temu okazało się, że instytucja wycofuje obsługę kasową z niemal całej swojej sieci placówek. Wyjątkiem jest oddział zlokalizowany przy ul. Domaniewskiej 39 w Warszawie, gdzie klienci wciąż mogą wpłacać i wypłacać gotówkę w kasie. Oznacza to, że na 11 placówek własnych banku 10 nie posiada tradycyjnej obsługi kasowej.

Na drugim miejscu w zestawieniu ponownie znalazł się ING z wynikiem nieznacznie gorszym od tego zanotowanego kwartał wcześniej. Pogorszenie wskaźnika w jego sytuacji to efekt zmniejszenia sieci oddziałów o dziewięć lokalizacji, z czego wszystkie zamknięte placówki były bezgotówkowe.

Ciekawie zrobiło się na najniższym stopniu podium. W poprzednich kwartałach pozycję tę zajmował BNP Paribas, ale w jego przypadku wskaźnik również spadł. Jednocześnie swój wynik mocno poprawił Credit Agricole i to on znalazł się w pierwszej trójce zestawienia.

Przeczytajcie także: Robinhood wprowadzi Gold Card

Najniższy wskaźnik bezgotówkowości oddziałów ponownie zanotowały instytucje kontrolowane przez państwo, czyli PKO BP, Alior oraz Pekao. Każda z nich posiada kilkaset placówek bankowych, a łącznie prowadzą kilkadziesiąt oddziałów bez tradycyjnego "okienka", głównie dzięki PKO, który ma ich 50.

Fakt, iż banki nie posiadają kas, nie znaczy, że uniemożliwiają wpłaty i wypłaty gotówki. Te można zazwyczaj realizować w strefach samoobsługowych wyposażonych w bankomaty i wpłatomaty. Natomiast "bezgotówkowość" nie jest celem samym w sobie. W przypadku instytucji posiadających wielu klientów przyzwyczajowych do tradycyjnych metod obsługi, wyeliminowanie kas, mimo że pozwala zmniejszyć koszty, zapewne nie będzie działaniem priorytetowym.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies