Wszystkie banki, które pojawiły się w zestawieniu, powiększyły w IV kw. grono klientów korzystających z rachunków wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych
Na koniec grudnia banki działające w Polsce miały niespełna 16,5 mln klientów mobile only, a zatem takich, którzy w danym okresie logowali się na swoje konta wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o ponad 600 tys. Natomiast w zestawieniu z analogicznym okresem 2022 roku wynik poprawiono o niemal 2,5 mln.
Jak wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl, w ostatnim kwartale ubiegłego roku największą liczbę klientów mobile only posiadał PKO BP: ponad 4,1 mln. To o blisko 190 tys. więcej niż w kwartale poprzedzającym oraz o 530 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Z innych tekstów dowiecie się, że instytucja ta posiada także najwięcej pracowników i oddziałów, ale odstaje od czołówki, gdy mowa o placówkach bezgotówkowych.
Wracając do statystyk mobile only. Ponad milion klientów zarządzających rachunkami wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych na koniec grudnia miały także: ING, mBank (oba zbliżają się do granicy 2 mln klientów), Pekao, Millennium oraz Santander. Wszystkie wspomniane banki w IV kw. br. zanotowały lepszy wynik niż na koniec września. Podobnie wygląda to w przypadku pozostałych instytucji, które znalazły się w zestawieniu.
W rankingu umieszczono także Santander Consumer Bank, który nie posiada w swojej ofercie rachunków bankowych. Blisko 400 tys. klientów mobile only to w jego przypadku osoby korzystające z kanałów mobilnych do zarządzania innymi produktami: kartami kredytowymi, lokatami czy kredytami ratalnymi. Trzeba też zaznaczyć, że części banków nie ma w naszej tabeli, mowa np. o Citi Handlowym czy VeloBanku. To decyzja tych instytucji, które nie podają nam swoich statystyk.