Za pomocą nowego narzędzia klienci będą mogli samodzielnie umówić się online na wizyty stacjonarne, telekonsultacje czy badania diagnostyczne
Allianz pracuje nad platformą do obsługi ubezpieczeń zdrowotnych. Nowe narzędzie ma umożliwić klientom samodzielne umawianie się online na wizyty stacjonarne, telekonsultacje oraz badania diagnostyczne w ramach polis Allianza.
– Pierwszą odsłonę tego narzędzia chcemy zaprezentować klientom w trzecim kwartale tego roku – deklaruje Andrzej Wasilewski, członek zarządu Allianza, odpowiedzialny za IT i operacje. – Będą mogli umawiać się na wizyty i komunikować się z placówkami bez naszego udziału. Wymaga to od nas podpięcia do systemu wszystkich współpracujących z nami placówek medycznych, co jest dużym przedsięwzięciem. Dlatego udostępnienie pełnej funkcjonalności systemu planujemy na przyszły rok – tłumaczy.
Obecnie, aby skorzystać z pomocy Allianza przy umówieniu się do lekarza, klient musi zadzwonić na infolinię medyczną ubezpieczyciela lub wypełnić internetowy formularz z prośbą o rejestrację wizyty, na podstawie którego ubezpieczyciel proponuje termin konsultacji. Klient może też sam skontaktować się bezpośrednio z placówką medyczną w celu umówienia wizyty.
W nowym modelu ubezpieczony umówi się samodzielnie za pośrednictwem portalu klienta MójAllianz, o którym więcej mogliście przeczytać tutaj. Nastepnie zostanie przekierowany do platformy medycznej i tam wybierze dogodną dla niego placówkę i czas z terminarza. – Docelowo zaś chcemy udostępnić portal, podobny do serwisów oferowanych przez firmy abonamentowe, gdzie klient zobaczy historię wizyt swoich i bliskich czy informacje o wykonywanych badaniach – mówi Andrzej Wasilewski.
Podobne rozwiązanie obecnie oferuje klientom PZU, w serwisie mojePZU, a także ubezpieczyciele skoncentrowani na polisach zdrowotnych, jak TU Zdrowie czy Saltus.