Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
W ciągu minionego roku banki z Polski zyskały niemal 2,6 mln klientów korzystających z serwisów mobilnych

Łącznie instytucje mają 24,6 mln klientów mobilnych. Liderem zestawienia pozostaje PKO BP a na podium znalazły się też mBank oraz Pekao

Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że na koniec grudnia ubiegłego roku banki działające na polskim rynku miały przeszło 24,6 mln klientów korzystających z usług finansowych przy użyciu urządzeń mobilnych. W porównaniu z poprzednim kwartałem oznacza to wzrost o blisko 515 tys. To także o prawie 2,6 mln więcej niż w IV kw. 2022 roku.

Przeczytajcie także: VeloBank wprowadził płatności odroczone Blik Płacę Później

W omawianym okresie największą liczbę klientów mobilnych ponownie zadeklarował PKO BP: ponad 5,8 mln. To o blisko 123 tys. więcej niż na koniec września i o niemal 500 tys. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedzającego.

mBank i Pekao ponownie przekroczyły granicę 3 mln mobilnych klientów, zbliżył się do niej Santander. Wynik powyżej 2 mln zanotowały też ING oraz Millennium. Niemal wszystkie instytucje, które znalazły się w zestawieniu, poprawiły rezultaty względem III kw.

Przeczytajcie także: Blik może się stać paneuropejskim narzędziem płatniczym

Za aktywnego mobilnie uznaje się klienta, który loguje się na swój rachunek przynajmniej raz w miesiącu za pośrednictwem aplikacji, serwisu light lub przeglądarki z urządzenia mobilnego, a więc smartfona czy tabletu. Przedstawione dane mogą lekko odbiegać od rzeczywistych wyników. Część banków nie udziela szczegółowych informacji dotyczących bankowości mobilnej, a niektóre nie aktualizują podanych wcześniej statystyk. W zestawieniu znalazł się też SGB, który podaje liczbę wszystkich klientów mobilnych, nie tylko tych aktywnych w ostatnim czasie.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies