Łącznie instytucje mają 24,6 mln klientów mobilnych. Liderem zestawienia pozostaje PKO BP a na podium znalazły się też mBank oraz Pekao
Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że na koniec grudnia ubiegłego roku banki działające na polskim rynku miały przeszło 24,6 mln klientów korzystających z usług finansowych przy użyciu urządzeń mobilnych. W porównaniu z poprzednim kwartałem oznacza to wzrost o blisko 515 tys. To także o prawie 2,6 mln więcej niż w IV kw. 2022 roku.
W omawianym okresie największą liczbę klientów mobilnych ponownie zadeklarował PKO BP: ponad 5,8 mln. To o blisko 123 tys. więcej niż na koniec września i o niemal 500 tys. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedzającego.
mBank i Pekao ponownie przekroczyły granicę 3 mln mobilnych klientów, zbliżył się do niej Santander. Wynik powyżej 2 mln zanotowały też ING oraz Millennium. Niemal wszystkie instytucje, które znalazły się w zestawieniu, poprawiły rezultaty względem III kw.
Za aktywnego mobilnie uznaje się klienta, który loguje się na swój rachunek przynajmniej raz w miesiącu za pośrednictwem aplikacji, serwisu light lub przeglądarki z urządzenia mobilnego, a więc smartfona czy tabletu. Przedstawione dane mogą lekko odbiegać od rzeczywistych wyników. Część banków nie udziela szczegółowych informacji dotyczących bankowości mobilnej, a niektóre nie aktualizują podanych wcześniej statystyk. W zestawieniu znalazł się też SGB, który podaje liczbę wszystkich klientów mobilnych, nie tylko tych aktywnych w ostatnim czasie.