Jak wynika z informacji przekazanych klientom przez Santandera, z nowej usługi będą mogli korzystać już od 20 lutego
Santander poinformował klientów, że od 20 lutego nie będą mogli zakładać Profilu Zaufanego przez zakładkę e-Urząd w internetowym serwisie bankowości elektronicznej. Nie znaczy to jednak, że posiadacze rachunków w Santanderze stracą możliwość korzystania z cyfrowych usług publicznych. Przeciwnie – będzie to łatwiejsze, bo nie trzeba będzie w tym celu zakładać PZ.
Jak podaje biuro prasowe Santandera, bank zdecydował się na integrację z tzw. węzłem krajowym. To platforma, za pośrednictwem której klienci różnych instytucji mogą logować się na stronach urzędów publicznych. Z tym że aby to zrobić, muszą korzystać z usług jednego z tzw. dostawców tożsamości, którymi są wybrane banki za pośrednictwem rozwiązania o nazwie mojeID, oferowanego przez KIR.
Dotychczas posiadacze rachunków w Santanderze za pośrednictwem systemu mojeID mogli logować się jedynie na portalach instytucji komercyjnych, takich jak ubezpieczyciele czy telekomy. Bank dołączył do standardu mojeID wiosną 2022 r. Więcej na ten temat w tekście Santander w systemie mojeID. Na razie klienci banku potwierdzą tożsamość wyłącznie w serwisach komercyjnych. Obecnie za pomocą mojeID z węzłem krajowym zintegrowanych jest 13 banków: PKO BP, Pekao, mBank, VeloBank, BOŚ, BNP Paribas, BS Brodnica, Credit Agricole, Alior, ING, Millennium oraz spółdzielcze grupy BPS i SGB a także SKOK Stefczyka.