Oferta kierowana jest do posiadaczy pojazdów o przebiegu niższym niż 10 tys. km rocznie
Insurtech YU! wystartował z nową ofertą ubezpieczenia komunikacyjnego: YU!Kilometry. To produkt kierowany do posiadaczy pojazdów, którzy jeżdżą stosunkowo niewiele – niskie roczne przebiegi mogą zapewnić kierowcy nawet do 30 proc. zniżki na polisie. Zakres ubezpieczenia zależy od decyzji klienta, a może się na nie składać: OC, AC (w czterech wariantach), assistance (w dwóch wariantach), NNW i zielona karta. Dostawcą ochrony jest insurtech wefox.
Polisę YU!Kilometry można kupić na przygotowanej w tym celu stronie mojekilometry.pl – tam należy zeskanować kod aztec z dowodu rejestracyjnego (lub wpisać samodzielnie dane) i wybrać preferowany zakres ubezpieczenia.
Z kolei użytkownicy Yanosika nową ofertę znajdą bezpośrednio w swojej apce, w zakładce "Yanosik Ubezpieczenia". Warto bowiem przypomnieć, że Yanosik i YU! od kilku lat współpracują przy ubezpieczeniach telematycznych, w ramach których użytkownicy apki, wykazujący się bezpiecznym stylem jazdy, mogą się ubezpieczyć na korzystnych warunkach.
Nowa oferta kierowana jest do osób, które rocznie przejeżdżają mniej niż 10 tys. km. Rabat ustalany jest na podstawie dotychczasowego przebiegu i obowiązuje przez cały okres ubezpieczenia. Jak szacują przedstawiciele wspomnianych firm, w Polsce jest aktualnie ponad 4 mln pojazdów, które są wykorzystywane okazjonalnie. Ostateczna cena polisy zależy oczywiście również od innych czynników taryfowych, jak szkodowość czy typ pojazdu.
Ubezpieczenia telematyczne oparte są zwykle na jednym z dwóch modeli: pay how you drive (PHYD, płać za to, jak jeździsz) lub pay as you drive (PAYD, płać, kiedy jeździsz). Kierowcy mogą więc uzyskać niższe składki z uwagi na ograniczenie ryzyka wypadku wynikające albo z bezpiecznego stylu jazdy, albo z niższej ekspozycji dzięki rzadszemu korzystaniu z pojazdu. Istotą tego typu polis jest ich uzależnienie od rzeczywistych, bieżących zachowań klienta. W tym sensie nowa oferta YU! nie jest polisą stricte telematyczną – insurtech nie zmieni bowiem ceny w trakcie trwania umowy, jeśli klient nagle zacznie jeździć więcej (a tak to działa w funkcjonujących w innych krajach ofertach PAYD). Jak jednak zapewniają przedstawiciele YU!, opracowane przez nich narzędzie opiera się na precyzyjnych danych i bogatych doświadczeniach nabytych w ramach współpracy z Yanosikiem.