Aplikacja ułatwi korzystanie z ubezpieczenia turystycznego, ale pomoże też ułatwiać organizowanie wyjazdu i wspierać w trakcie podróży
Allianz Partners poinformował o wprowadzeniu na rynek aplikacji mobilnej allyz. Narzędzie ma zapewniać turystom wiarygodne porady przydatne w podróży, a także dostęp do pakietu świadczeń ubezpieczeniowych. Na razie aplikację udostępniono klientom z Francji, Niemiec i Holandii, a w planach jest jej dalszy rozwój.
Aplikacja ma zapewniać podróżującemu spokój ducha. Dlatego oprócz usług ubezpieczeniowych i pomocowych, które są rdzeniem działalności Allianz Partners, allyz została obudowana szeregiem innych udogodnień. Jeszcze przed urlopem użytkownik znajdzie w niej inspiracje do zaplanowania wyjazdu, zyska dostęp do informacji o lokalnych usługach, czy poczekalni na lotniskach, a także przechowa w apce dokumenty dotyczące podróży. W razie problemów zdrowotnych, można skorzystać z dostępnego w aplikacji czatu z lekarzem. Za jej pośrednictwem można też oczywiście zgłaszać roszczenia z ubezpieczenia.
Dodatkowo użytkownicy allyz zyskają też bezpłatnie 6-miesięczny dostęp do rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa, takich jak VPN, program antywirusowy, ochrona tożsamości online czy ochrona ubezpieczeniowa na wypadek cyberincydentów.
Aplikacja mobilna to nowość zbudowana na bazie już wcześniej funkcjonującego portalu o tej samej nazwie. Teraz jednak użytkownik może z wszystkich udogodnień korzystać na swoim telefonie – zarówno z systemem Android, jak i iOS. Dostęp do funkcjonalności aplikacji otrzymają klienci, którzy kupili polisę turystyczną Allianz Partners.
Od strony technologicznej Allianz Partners oparł się na doświadczeniu insurtechu Simplesurance, który półtora roku temu przejął. Zaś w zakresie usług dla podróżujących ubezpieczyciel korzysta ze wsparcia platformy Amadeus Hey!, która dostarcza m.in. cyfrowego asystenta podróży.