Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mokka oficjalnie kończy działalność w Polsce. Usługa znika z oferty Shopera i Paytela

Na stronie firmy Mokka pojawiła się informacja o zaprzestaniu zawierania przez spółkę nowych umów o finansowanie zakupów konsumenckich

Kilka dni temu w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o kłopotach firmy Revo Technologies, która w Polsce działa pod marką Mokka. Spółka opublikowała wówczas komunikat, że z powodu problemów technicznych zawiesiła sprzedaż swojej usługi z obszaru płatności odroczonych. Teraz wiadomo już jednak, że to nie awaria spowodowała wstrzymanie udzielania nowego finansowania.

Przeczytajcie także: Apple otworzy się na płatności mobilne od innych dostawców

Na stronie internetowej Mokka pojawił się nowy komunikat, z którego wynika, że firma prawdopodobnie podjęła decyzję o wycofaniu się z polskiego rynku. – Począwszy od stycznia 2024 r. Mokka nie będzie już dokonywać finansowania transakcji konsumenckich w Polsce. Informujemy, że zmiana dotyczy wyłącznie nowych pożyczek w sklepach stacjonarnych i internetowych oraz w aplikacji mobilnej i nie ma wpływu na istniejące zobowiązania – czytam w informacji zamieszczonej przez Mokkę.

Przypomnę, że wraz z początkiem roku Revo Technologies zostało wykreślone z listy firm pożyczkowych, prowadzonej przez Komisję Nadzoru Finansowego. I prawdopodobnie to było przyczyną wycofania się firmy z polskiego rynku. Decyzja właściciela była o tyle ułatwiona, że skala biznesu Mokka w Polsce była niewielka. Z najnowszych danych finansowych spółki, dostępnych w Krajowym Rejestrze Sądowym, wynika, że w 2022 r. przychody firmy osiągnęły ledwie 100 tys. zł a strata aż 10 mln zł.

Przeczytajcie także: Rekordowa edycja plebiscytu Cashless Pay

Wycofanie się Mokki z oferowania płatności odroczonych to także kłopoty dla jej partnerów w Polsce, którymi były takie firmy jak m.in. Shoper i Paytel. Pierwsza z tych firm oferuje oprogramowanie dla sklepów internetowych. Mokka była jedną z opcji, jaką e-commerce korzystający z usług Shopera mógł zaoferować klientom. Ci, po zniknięciu Mokki, mają jednak do dyspozycji konkurencyjne rozwiązania, takie jak Klarna i PayPo. Z kolei Paytel oferował usługi Mokki w swoich terminalach płatniczych. Obecnie płatności odroczone w POS-ach Paytela nie są dostępne. Tak przynajmniej wynika z opisu zawartego na stronie internetowej Paytel. O potwierdzenie tej informacji zwróciłem się do biura prasowego firmy. Gdy otrzymam odpowiedź, zaktualizuję ten, bądź napiszę nowy tekst.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies