W wyniku poważnego incydentu bezpieczeństwa dane klientów zostały zaszyfrowane, a usługi elektroniczne przestały działać
Jak donosi serwis Sekurak, usługi elektroniczne Banku Spółdzielczego w Zambrowie kilka dni temu przestały działać po tym, jak instytucja padła ofiarą cyberataku. Sekurak pisze, że prawdopodobną przyczyną incydentu było zainfekowanie systemu banku złośliwym oprogramowaniem, tzw. ransomware. Dane klientów miały zostać zaszyfrowane.
Informację o poważnej awarii potwierdza oświadczenie BS w Zambrowie, jakie można znaleźć na jego stronie internetowej. Atak miał miejsce 16 stycznia. – Po dokonaniu analizy stwierdzono, iż dane klientów zostały zaszyfrowane. Niezwłocznie po zidentyfikowaniu incydentu bank zabezpieczył systemy informatyczne oraz rozpoczął pracę nad odtworzeniem funkcjonalności systemu oraz udostępnieniem klientom pełnego dostępu do usług – czytam w komunikacie banku.
Z informacji na stronie BS w Zambrowie wynika, że obecnie zarówno jego internetowy serwis transakcyjny, jak i aplikacja mobilna działają poprawnie. Natomiast z tekstu Sekuraka wynika, że awaria wywołała obawy, iż może rozlać się na inne banki zrzeszone, tak jak BS w Zambrowie, w grupie BPS. Biuro prasowe tej instytucji zapewniło, że ryzyka takiego nie ma, bo systemy poszczególnych członków grupy nie są ze sobą połączone.
Źródło: Sekurak