Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Kłopoty Banku Spółdzielczego w Zambrowie. Instytucja padła ofiarą cyberataku

W wyniku poważnego incydentu bezpieczeństwa dane klientów zostały zaszyfrowane, a usługi elektroniczne przestały działać

Jak donosi serwis Sekurak, usługi elektroniczne Banku Spółdzielczego w Zambrowie kilka dni temu przestały działać po tym, jak instytucja padła ofiarą cyberataku. Sekurak pisze, że prawdopodobną przyczyną incydentu było zainfekowanie systemu banku złośliwym oprogramowaniem, tzw. ransomware. Dane klientów miały zostać zaszyfrowane.

Przeczytajcie także: Firmy InPost i Allegro dogadały się w sprawie cen

Informację o poważnej awarii potwierdza oświadczenie BS w Zambrowie, jakie można znaleźć na jego stronie internetowej. Atak miał miejsce 16 stycznia. – Po dokonaniu analizy stwierdzono, iż dane klientów zostały zaszyfrowane. Niezwłocznie po zidentyfikowaniu incydentu bank zabezpieczył systemy informatyczne oraz rozpoczął pracę nad odtworzeniem funkcjonalności systemu oraz udostępnieniem klientom pełnego dostępu do usług – czytam w komunikacie banku.

Przeczytajcie także: Pekao tłumaczy kwestię prowizji za Blika

Z informacji na stronie BS w Zambrowie wynika, że obecnie zarówno jego internetowy serwis transakcyjny, jak i aplikacja mobilna działają poprawnie. Natomiast z tekstu Sekuraka wynika, że awaria wywołała obawy, iż może rozlać się na inne banki zrzeszone, tak jak BS w Zambrowie, w grupie BPS. Biuro prasowe tej instytucji zapewniło, że ryzyka takiego nie ma, bo systemy poszczególnych członków grupy nie są ze sobą połączone.

Źródło: Sekurak

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies