4LifeDirect była agentem ubezpieczeniowym Generali od lipca 2020 r.
Generali przejmie zajmującą się dystrybucją ubezpieczeń na życie spółkę 4LifeDirect. Generali CEE Holding, spółka matka polskiego Generali, osiągnęła porozumienie w sprawie zakupu 100 proc. udziałów w 4LifeDirect. Warunki akwizycji nie zostały ujawnione.
4LifeDirect to firma o dość nietypowym jak na polski rynek modelu działania. Funkcjonująca w Polsce od 2009 r. spółka specjalizuje się bowiem w sprzedaży przez telefon prostych ubezpieczeń na życie. Są to co do zasady polisy o niezbyt wysokich sumach ubezpieczenia, ale ich wykupienie nie wymaga badań lekarskich czy wypełnienia ankiety medycznej. Szybka wypłata po śmierci ubezpieczonego ma zapewnić wsparcie jego bliskim np. przy ponoszeniu kosztów pogrzebu czy regulowaniu zobowiązań zmarłego.
Swego czasu 4LifeDirect zajmowało się dystrybucją ubezpieczeń firmy Red Sands z siedzibą na Gibraltarze, jednak po Brexicie firma nie mogła już dłużej oferować swoich polis w krajach Unii. Wtedy to ubezpieczyciel zdecydował się porozumieć z Generali, które ostatecznie przejęło portfel jego klientów (80 tys. umów), a 4LifeDirect zostało agentem Generali.
Akwizycja jest więc dalszym zacieśnianiem współpracy, rozpoczętej w lipcu 2020 r. Generali liczy, że dzięki przejęciu autorskiego systemu informatycznego 4LifeDirect i kompetencji podmiotu w zakresie analizy danych przyspieszy wprowadzanie innowacji w ubezpieczeniach na życie i poprawi rentowność swojego biznesu. Jak podkreśla, od pandemii obserwuje wzrost zainteresowania klientów ubezpieczeniami na życie, a kontakt przez telefon czy internet zyskuje na znaczeniu.
Transakcja nie wymaga żadnej aktywności od dotychczasowych klientów. Wszystkie umowy ubezpieczenia zawarte za pośrednictwem 4LifeDirect pozostają bez zmian. Przejęcie podlega zwyczajowym warunkom, w tym wymaga odpowiednich zgód organów regulacyjnych.