Przy wypłacie gotówki na ekranie urządzeń należących do tej sieci wyświetlają się błędne instrukcje
Problem nie jest może poważny, ale uciążliwy dla osób korzystających z usług finansowych w bankomatach sieci Euronet. Chodzi o to, że użytkownik po podaniu PIN-u, rodzaju oraz kwoty transakcji jakiej chce dokonać, otrzymuje listę niepoprawnych komunikatów. Do wyboru ma trzy opcje: "Akceptuj", "Poprawnie" lub "Anuluj", jak na poniższym zdjęciu.
Po wybraniu pierwszego pola, transakcja przebiega prawidłowo, to znaczy bez zbędnej zwłoki otrzymacie gotówkę. Po wybraniu drugiej opcji, która sugeruje potwierdzenie, że kwotę wpisaliście poprawnie, wypłacający pieniądze jest cofany o krok, czyli ponownie proszony jest o podanie kwoty transakcji. Najwyraźniej doszło do błędu, wskutek czego zamiast instrukcji "Popraw" pojawiła się instrukcja "Poprawnie".
Na tę uciążliwość zwrócili nam uwagę czytelnicy Cashless, przysyłając informacje na adres alert@cashless.pl. Euronet potwierdził, że instrukcje są błędne i po interwencji Cashless zadeklarował wyeliminowanie usterki do końca tego tygodnia.
Tymczasem firma pracuje nad udostępnieniem w swoich urządzeniach możliwości dokonywania wypłat gotówki zbliżeniowo. Pierwotnie planowano, że usługa zostanie wdrożona do końca II kw. 2016 r. Z tego co wiem, wciąż trwają testy a termin uruchomienia komercyjnego na razie nie jest znany. Wypłaty gotówki kartami bezstykowymi planuje również uruchomić konkurencyjna sieć Planet Cash.