Od dziś klienci Śląskiego po nowemu logują się na konto zarówno z komputera jak i aplikacji mobilnej
Zgodnie z zapowiedzią sprzed kilku tygodni ING Bank Śląski wprowadził nowe strony logowania na rachunek zarówno w serwisie internetowym jak i aplikacji mobilnej. Klienci zobaczą także nowy układ strony dostępnej po zalogowaniu na konto. Zmiany to pierwszy etap budowy bankowości elektronicznej kolejnej generacji.
Z punktu widzenia osób korzystających z usług Śląskiego ważne jest, by wiedzieć jak nowe strony wyglądają i nie dać się oszukać. Przestępcy często wykorzystują bowiem takie sytuacje do podstawienia fałszywych stron bankowych, za pomocą których wyłudzają dane logowania na rachunek, a następnie kradną pieniądze.
Nowa strona logowania do systemu ING na komputerze wygląda tak:
A na smartfonie – tak:
A co konkretnie się zmieniło? Przede wszystkim dotychczasowy układ elementów na stronie, zarówno przed jak i po zalogowaniu. Dotychczas bank prezentował poszczególne produkty i usługi w kołach ułożonych w kilku poziomach. Zdaniem przedstawicieli ING takie rozwiązanie mogło się podobać. Jednak, jak wskazywały opinie klientów, nie do końca było wygodne.
Na nowej stronie w aplikacji mobilnej na samej górze pojawiły się najważniejsze elementy potrzebne klientowi przed zalogowaniem, a więc np. wykupiony przed chwilą bilet komunikacji miejskiej. Poniżej znalazły się definiowane przez użytkownika skróty, np. generator kodów Blik a na samym dole – sekcja komunikacyjna, np. z alertami dotyczącymi bezpieczeństwa. Jeśli chodzi o stronę logowania na komputerach, pojawiła się większa sekcja dotycząca bezpieczeństwa oraz część poświęcona rozwiązywaniu problemów z logowaniem.
Jeszcze więcej zmian czeka stronę główną widoczną po zalogowaniu się na konto. Jeśli chodzi o aplikację mobilną, to dotychczas miała ona układ pionowy, co wymuszało skrolowanie ekranu w dół. Nowa koncepcja sprawia, że takie przewijanie nie jest konieczne. Strona została podzielona na trzy części. W górnej znalazły się wszystkie posiadane przez klienta produkty, które można przesuwać w poziomie. Podobnie jak skróty, samodzielnie definiowane i dostępne w środkowej części strony. Sekcja dolna, to tak jak na stronie przed zalogowaniem – komunikaty i wiadomości z banku. Analogiczny wygląd zyskała strona serwisu po zalogowaniu na komputerze.
A wkrótce w bankowości elektronicznej ING pojawią się kolejne nowości. Wśród nich m.in. weryfikacja przez aplikację mobilną pracownika banku. Gdy doradca będzie dzwonił do klienta, odpowiedni komunikat pojawi się na smartfonie w postaci komunikatu push. Jeśli go nie będzie, klient może się spodziewać, że próbuje się do niego dodzwonić oszust.