Worldline rozwija swój terminal aplikacyjny na bazie rozwiązania polskiego fintechu Sotfpos.eu, którego jest większościowym udziałowcem
Poszerza się dostępność usługi Tap to pay na urządzeniach z systemem iOS w Holandii. Do grona podmiotów umożliwiających użytkownikom iPhone’ów przyjmowanie płatności za pomocą ich smartfonów od Apple dołączył Worldline.
Holandia jest pierwszym krajem europejskim, w którym terminal aplikacyjny Worldline Tap on Mobile został udostępniony użytkownikom urządzeń z system iOS. Natomiast nieco ponad rok temu analogiczne rozwiązanie wdrożono w Australii.
Dzięki funkcji Tap to pay i aplikacji Worldline posiadacze iPhone’ów mogą przyjmować na swoim urządzeniu płatności zbliżeniowe – zarówno dokonywane plastikową kartą, jak i za pomocą portfeli cyfrowych takich jak Apple Pay czy Google Pay. Analogiczne rozwiązania w Holandii oferują już Adyen, SumUp, Revolut, Viva Wallet i myPOS.
Choć softposy rozwijane są już od dłuższego czasu, to długo mogły funkcjonować tylko na urządzeniach z systemem Android. Apple nie zgadzało się bowiem na to, by jego telefony mogły być wykorzystywane jako terminale płatnicze. W końcu koncern zmienił jednak strategię i w maju zeszłego roku usługa Tap to pay zadebiutowała w Stanach Zjednoczonych. Potem udostępniono ją kolejno w Australii, na Tajwanie, a następnie w Wielkiej Brytanii i Holandii. Można się spodziewać, że wkrótce pojawi się na kolejnych europejskich rynkach.
A terminal aplikacyjny Worldline’a to w istocie narzędzie opracowane przez polską firmę Softpos.eu. Worldline wykupił w niej większościowe udziały jesienią 2022 r., o czym mogliście przeczytać w tekście: Polski Softpos.eu z potężnym właścicielem. W spółkę zainwestowała firma Worldline. Od tej pory oprogramowanie rozwijane jest pod marką nowego właściciela.