Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
ING nadal z najwyższym wskaźnikiem mobilności. Ale wicelider zestawienia szybko go dogania

Zdecydowana większość banków ujętych w zestawieniu w II kw. br. poprawiła swój wskaźnik mobilności

Ponad połowa (55,2 proc.) klientów banków działających na polskim rynku w II kw. 2023 roku zarządzała swoimi kontami przez urządzenia mobilne – tak wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. Względem marca br. oznacza to niewielką poprawę wskaźnika: na koniec I kw. znajdował się on na podobnym poziomie (53,1 proc.).

Przeczytajcie także: Revolut wystartował z pierwszą kampanią w polskiej telewizji

W porównaniu z I kw. 2023 roku wyniki poprawiła zdecydowana większość uczestników zestawienia. Kolejny już raz pierwsze miejsce zajął w nim ING – w jego przypadku udział klientów mobilnych wśród wszystkich posiadaczy rachunków osobistych wynosił 76 proc. (niewielka kwartalna strata, przy jednoczesnym wzroście wskaźnika względem analogicznego okresu 2022 roku).

Na drugim miejscu w zestawieniu uplasował się mBank – jego wskaźnik mobilności wzrósł z 74,7 na koniec marca do 75,6 na koniec czerwca. Instytucja nie tylko utrzymała przewagę nad niżej notowaną konkurencją, ale też bardzo zbliżyła się do lidera zestawienia. Podium zamyka BNP Paribas z wynikiem 68,9 proc., a niewiele gorszy rezultat osiągnął Millennium (68,2 proc.). Ponad 60 proc. klientów zarządzających rachunkami przez urządzenia mobilne w II kw. miały także PKO BP oraz Santander.

Przeczytajcie także: Za pomocą Hyundai Pay kierowcy zapłacą za parking

W jaki sposób wyliczany jest wskaźnik mobilności? Podstawą pomiaru dla danej instytucji jest liczba otwartych rachunków osobistych (bez kont oszczędnościowych i walutowych) oraz liczba klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się na konto z urządzenia mobilnego. Wskaźnik pokazuje więc, jak dużo posiadaczy rachunków w danym banku zarządza nimi za pomocą np. smartfonów.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies