Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
W ciągu roku banki zwiększyły liczbę klientów mobilnych o przeszło 2,7 mln. Mają ich już ponad 23,5 mln

Najwięcej klientów korzystających z usług bankowych przez smartfony i tablety mają: PKO, mBank, Pekao oraz ING

Na koniec II kw. br. banki działające na polskim rynku miały ponad 23,5 mln klientów korzystających z usług finansowych przy użyciu urządzeń mobilnych – tak wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. W porównaniu z poprzednim kwartałem widoczny jest wzrost o ponad 543 tys. To także o przeszło 2,7 mln więcej niż w II kw. 2022 r.

Przeczytajcie także: Prawie 22,5 mln użytkowników aplikacji bankowych

W omawianym okresie największą liczbę klientów mobilnych zadeklarował PKO BP: ponad 5,6 mln. To o ponad 74 tys. więcej niż na koniec marca br. i o ponad 500 tys. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. Granicę 3 mln mobilnych klientów w pierwszych trzech miesiącach roku ponownie przekroczył mBank, a zbliżyły się do tego progu Pekao oraz ING. Wynik powyżej 2 mln zanotowały też Santander oraz Millennium. Wszystkie te instytucje poprawiły rezultaty względem poprzedniego okresu.

Przeczytajcie także: Polska Bezgotówkowa chce upowszechnić w Polsce Click to pay

Warto wyjaśnić, że za aktywnego mobilnie uznaje się klienta, który loguje się na swój rachunek przynajmniej raz w miesiącu za pośrednictwem aplikacji, serwisu light lub przeglądarki z urządzenia mobilnego, a więc smartfona czy tabletu. Należy też dodać, że część banków nie udziela szczegółowych informacji dotyczących bankowości mobilnej, a niektóre nie aktualizują podanych wcześniej statystyk. Z tego powodu zebrane dane mogą być niepełne.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies