Najwięcej klientów korzystających z usług bankowych przez smartfony i tablety mają: PKO, mBank, Pekao oraz ING
Na koniec II kw. br. banki działające na polskim rynku miały ponad 23,5 mln klientów korzystających z usług finansowych przy użyciu urządzeń mobilnych – tak wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. W porównaniu z poprzednim kwartałem widoczny jest wzrost o ponad 543 tys. To także o przeszło 2,7 mln więcej niż w II kw. 2022 r.
W omawianym okresie największą liczbę klientów mobilnych zadeklarował PKO BP: ponad 5,6 mln. To o ponad 74 tys. więcej niż na koniec marca br. i o ponad 500 tys. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. Granicę 3 mln mobilnych klientów w pierwszych trzech miesiącach roku ponownie przekroczył mBank, a zbliżyły się do tego progu Pekao oraz ING. Wynik powyżej 2 mln zanotowały też Santander oraz Millennium. Wszystkie te instytucje poprawiły rezultaty względem poprzedniego okresu.
Warto wyjaśnić, że za aktywnego mobilnie uznaje się klienta, który loguje się na swój rachunek przynajmniej raz w miesiącu za pośrednictwem aplikacji, serwisu light lub przeglądarki z urządzenia mobilnego, a więc smartfona czy tabletu. Należy też dodać, że część banków nie udziela szczegółowych informacji dotyczących bankowości mobilnej, a niektóre nie aktualizują podanych wcześniej statystyk. Z tego powodu zebrane dane mogą być niepełne.