Aż sześć instytucji, w tym PKO BP, ING, mBank, Millennium, Pekao oraz Santander, miało ponad milion klientów korzystających z usług wyłącznie na urządzeniach mobilnych
Ponad 15,3 mln – tylu na koniec czerwca 2023 roku było na naszym rynku klientów mobile only, czyli takich, którzy w danym okresie logowali się na swoje konta wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych. To o przeszło 1 mln więcej niż na koniec marca br. i o blisko 2,9 mln więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. Jest to też pierwszy raz w historii zbierania danych przez cashless.pl, gdy liczba klientów mobile only w bankach z Polski przekroczyła 15 mln.
Bankiem, który serwisowi cashless.pl zgłosił największą liczbę klientów mobile only, pozostaje PKO BP z wynikiem ponad 3,8 mln. To o przeszło 285 tys. więcej niż w kwartale poprzedzającym. W porównaniu z analogicznym okresem minionego roku rezultat udało się poprawić o ponad 590 tys.
Ponad milion klientów zarządzających rachunkami wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych miały także: ING, mBank, Millennium, Pekao oraz Santander. Wszystkie wspomniane banki w II kw. br. zanotowały lepszy wynik niż na koniec marca. Podobnie wygląda to jednak w przypadku pozostałych instytucji, które znalazły się w zestawieniu.
W rankingu umieszczono także Santander Consumer Bank, który nie posiada w swojej ofercie rachunków bankowych. Ponad 350 tys. klientów mobile only to w jego przypadku osoby korzystające z kanałów mobilnych do zarządzania innymi produktami: kartami kredytowymi, lokatami czy kredytami ratalnymi.