Ubezpieczyciel zwróci koszt biletu, jeśli klient nie będzie mógł wziąć udziału w wydarzeniu z przyczyn losowych
W serwisie Bilety24 pojawiła się możliwość zakupu ubezpieczenia na wypadek konieczności rezygnacji z udziału w wydarzeniu. Ochronę zapewnia w tym wypadku Signal Iduna.
Ubezpieczyciel zwróci koszt biletu na wydarzenie kulturalne, sportowe bądź rozrywkowe, jeśli ubezpieczony nie mógł wziąć w nim udziału z przyczyn losowych. Ich katalog liczy 28 pozycji, w tym nagłe zachorowanie, nieszczęśliwy wypadek, śmierć osoby bliskiej, opóźnienie o co najmniej 2 godziny pojazdu komunikacji publicznej, którym ubezpieczony podróżuje na wydarzenie, wypowiedzenie umowy o pracę czy poważna szkoda w mieniu ubezpieczonego.
Suma ubezpieczenia jest równa cenie zakupu biletu, przy czym maksymalnie może to być 5 tys. zł na osobę. Od ceny biletu zależy również wysokość składki ubezpieczeniowej, którą płaci się online przy okazji zakupu biletu w serwisie Bilety24.
Bilety24 jest kolejnym serwisem, który zdecydował się na współpracę z ubezpieczycielami i zaoferował swoim klientom możliwość zabezpieczenia się na wypadek konieczności rezygnacji z udziału w imprezie. W czerwcu analogiczny program został uruchomiony w serwisie Ekobilet.pl, a za jego przygotowanie odpowiada Europ Assistance. W serwisie cashless.pl mogliście także przeczytać o współpracy serwisu biletyna.pl z Colonnade, Going z Uniqą i eBilet.pl z PZU.
Sprzedaż biletów jest bowiem jednym z bardzo naturalnych kontekstów dla oferowania ubezpieczeń w modelu embedded insurance – czyli przez partnerów nieubezpieczeniowych, jako dodatek do ich oferty. Więcej na temat tego nurtu, a także możliwych kierunków jego rozwoju przeczytacie w tekście: Ubezpieczyciele przestali się bać roli fabryki produktów. Szykują się na embedded insurance.