Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Ailleron wypowiedział Pekao umowę na nowy serwis dla klientów firmowych banku

Jednocześnie polski fintech deklaruje, że z przygotowanym dla Pekao projektem będzie startować w przetargach organizowanych przez inne instytucje

Ailleron poinformował o wypowiedzeniu umowy dotyczącej platformy transakcyjnej dla Pekao. Zakładała, że fintech wdroży, uruchomi, udzieli licencji i będzie utrzymywał oraz rozwijał bankowość internetową oraz mobilną przeznaczoną dla klientów firmowych banku. Zgodnie z oświadczeniem Aillerona powodem wypowiedzenia są naruszenia umowy po stronie banku. Rafał Styczeń, prezes spółki, podczas wideokonferencji prasowej wskazał również na kwestię braku płatności po odbiorze pierwszego etapu projektu. Informacje na ten temat podaje serwis ISBnews.

Przeczytajcie także: Zmiany w aplikacji SGB mobile

Jak wynika z komunikatu spółki, wypowiedzenie umowy było poprzedzone trwającymi wiele miesięcy rozmowami z bankiem dotyczącymi zmiany umowy. Te jednak nie doprowadziły do porozumienia i ostatecznie fintech zdecydował się zerwać współpracę, licząc się z ryzykiem sporu prawnego z bankiem, który miał nie podzielać stanowiska Ailleronu co do podstaw wypowiedzenia umowy.

Cytowany przez ISBnews prezes Aillerona podaje, że spółka szacuje swoje straty łącznie na ok. 25 mln zł (opłaty powyżej kontraktowych należności), w związku z faktem, że prace przekroczyły początkowe założenia, a cena w umowie była ustalona z góry. – Nie byliśmy świadomi ogromu tego systemu, a głównie wynikało to z tego, że meandry tego banku nie były nam odsłonięte na tyle wyraźnie, byśmy mogli wiedzieć, jak wielki jest ten system, w szczególności w aspekcie integracji ze środowiskami banku – zaznaczył Rafał Styczeń.

Szef fintechu przekazał również informację, że Ailleron zamierza z systemem bankowym, który zbudował dla Pekao, występować w kolejnych przetargach, aby odzyskać pieniądze włożone w projekt. Jednocześnie zastrzegł, że nie odżegnuje się od przyszłej współpracy z bankiem – dopuszcza zarówno dalsze prowadzenie prac, ale w odmiennej formule, jak i polubowne rozejście się z opcją przekazania w ręce banku utrzymywania systemu.

Przeczytajcie także: Rynek BNPL znów uszczuplony

Serwis cashless.pl poprosił o przekazanie stanowiska w tej sprawie również władze Pekao. Instytucja zdecydowała jednak powstrzymać się od szerszego komentowania sytuacji, odpowiadając, że nie chce prowadzić negocjacji biznesowych za pośrednictwem mediów.

Ailleron to polska spółka technologiczna, która specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań informatycznych dla instytucji finansowych. Jednym z jej flagowych produktów jest LiveBank, czyli usługa umożliwiająca bankom obsługę klientów za pośrednictwem tzw. wirtualnego oddziału. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że na współpracę z Ailleronem w tym zakresie zdecydowały się takie banki jak PKO BP czy ING.

Źródło: ISBnews

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies