Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Lemonade chwali się nowym rekordem w likwidacji szkody. Zleciło wypłatę w 2 sekundy od zgłoszenia roszczenia

Wykorzystujący sztuczną inteligencję bot Lemonade rozpatrzył roszczenie, zestawił je z warunkami polisy, przeprowadził procedury antyfraudowe, zlecił płatność i poinformował o tym klienta. Czynności te zajęły łącznie 2 sekundy

Lemonade pochwaliło się nowym rekordem w zakresie likwidacji szkody. Firma rozpatrzyła zgłoszenie oraz zleciła wypłatę w zaledwie 2 sekundy.

Przeczytajcie także: Nowe ubezpieczenie na wypadek opóźnienia lotów

Szkoda dotyczyła roweru skradzionego pod jednym z londyńskich supermarketów. Po zauważeniu kradzieży klient zgłosił sprawę na policję, a następnie otworzył apkę insurtechu, gdzie podał podstawowe informacje i nagrał krótką relację wideo z tego, co się stało. Następnie wykorzystujący sztuczną inteligencję bot insurtechu o imieniu Jim rozpatrzył roszczenie, biorąc pod uwagę warunki polisy klienta, ocenił sprawę pod kątem potencjalnego fraudu, zatwierdził roszczenie i zlecił płatność, po czym poinformował klienta, że jego zgłoszenie zostało uznane. Jak podaje Lemonade, wszystkie te czynności zajęły botowi łącznie 2 sekundy.

Przeczytajcie także: Powstaje narzędzie do standaryzacji zadośćuczynień

Przy okazji warto wspomnieć, że poprzedni rekord ustanowiony przez Lemonade wynosił 3 sekundy. Skrócenie tego czasu do 2 sekund nie jest więc – w mojej ocenie – szczególnym przełomem. Jest jednak okazją dla firmy do pokazania sprawności swoich procesów. Bo rzeczywiście jest się czym pochwalić. Przypadek Lemonade pokazuje też, jakie możliwości daje wykorzystanie sztucznej inteligencji w likwidacji szkód ubezpieczeniowych. Zwłaszcza proste sprawy mogą być całkowicie zautomatyzowane, co pozwala skrócić czas oczekiwania na rozpatrzenie roszczenia jeśli nie do wspomnianych sekund, to chociaż do minut czy godzin. Również w bardziej skomplikowanych sprawach ubezpieczyciele coraz częściej posiłkują się narzędziami wykorzystującymi sztuczną inteligencję. O takich przykładach, również z polskiego rynku, mogliście niejednokrotnie przeczytać w serwisie cashless.pl, np. w tekście Warta: pierwsza szkoda zlikwidowana w pełni automatycznie, bez udziału człowieka czy Samoobsługowa likwidacja szkód w Generali. Zlecenie wypłaty odszkodowania nawet kilkanaście minut od zgłoszenia.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies