W ciągu kwartału liczba przelewów zleconych w apkach przez klientów największych banków w Polsce wzrosła o 20 mln
Klienci największych banków na polskim rynku w I kw. br. zlecili za pośrednictwem aplikacji mobilnych ponad 435 mln przelewów (wliczając w to przelewy wewnętrzne oraz na numer telefonu odbiorcy przy wykorzystaniu systemu Blik). Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w porównaniu z kwartałem poprzedzającym liczba transakcji zleconych mobilnie wzrosła o ponad 20 mln. Natomiast w zestawieniu z analogicznym okresem 2022 r. wynik zmienił się o przeszło 101 mln.
Przelewy za pomocą urządzeń mobilnych w okresie styczeń-marzec najwięcej razy wykonali klienci ING – takich transakcji było 82,3 mln. To o blisko 1,5 mln mniej niż w IV kw. 2022 roku, ale też o prawie 13 mln więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. Na kolejnych pozycjach w zestawieniu znalazły się mBank, PKO BP i Santander.
Warto mieć na uwadze, że w rzeczywistości klienci banków w Polsce zlecają przez urządzenia mobilne więcej przelewów, niż wynika to z poniższej tabeli. Jednak część instytucji nie ujawnia swoich statystyk w tym zakresie.
Z serwisu cashless.pl mogliście się także dowiedzieć, że na polskim rynku przybywa klientów korzystających z usług finansowych przy użyciu urządzeń mobilnych. Na koniec I kw. było ich przeszło 23 mln. To o blisko 2,9 mln więcej niż w analogicznym okresie roku 2022.