Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Prawie 13,5 mln aktywnych "blikowiczów" mają banki w Polsce. W ciągu roku wynik poprawiono o blisko 3 mln

Sześć banków ma obecnie po przynajmniej 1 mln użytkowników Blika. Liderem zestawienia, z wyraźną przewagą, pozostaje PKO BP

Na koniec marca banki działające na polskim rynku miały blisko 13,5 mln aktywnych użytkowników Blika – tak wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o niemal 0,5 mln. Z kolei w zestawieniu z analogicznym okresem 2022 roku wynik udało się poprawić o ponad 2,9 mln.

Przeczytajcie także: Monese podnosi opłaty

Liderem zestawienia pozostaje PKO BP: przeszło 3,4 mln klientów tej instytucji w omawianym okresie korzystało z Blika aktywnie (oznacza to, że z pomocą tego instrumentu wykonali oni przynajmniej jedną transakcję w miesiącu). W porównaniu z kwartałem poprzedzającym bank poprawił wynik o przeszło 114 tys. W ciągu roku liczba aktywnych użytkowników Blika urosła zaś w przypadku tej instytucji o ponad 700 tys.

Na kolejnych pozycjach, w gronie banków z największą liczbą użytkowników Blika, znalazły się: ING, mBank (oba banki zbliżają się do progu 2 mln użytkowników narzędzia PSP, czyli operatora systemu Blik), Santander, Millennium oraz Pekao. Każdy z nich miał więcej niż milion aktywnych "blikowiczów". Swoje wyniki poprawiły niemal wszystkie instytucje, które trafiły do zestawienia, gorszy wynik zanotował jedynie Nest.

Przeczytajcie także: Klienci Santandera mogą korzystać ze SwatchPay oraz Xiaomi Pay

Warto zaznaczyć, że w rzeczywistości osób korzystających z Blika mogło być więcej, ale nie wszystkie banki dzielą się swoimi statystykami w tym zakresie. Natomiast dane zebrane przez cashless.pl pokrywają z tymi przekazywanymi przez PSP, który również podaje, że na koniec minionego kwartału aktywnie korzystało z jego usługi ok. 13,5 mln osób.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies