PKP.appka działa od początku tego roku, ma pełnić rolę asystenta podróży
Działająca od początku tego roku oficjalna aplikacja Polskich Kolei Państwowych – PKP.appka – doczekała się dużej aktualizacji. Jak poinformowały PKP, rozbudowały ją o nowe funkcje, z których już mogą korzystać użytkownicy.
Wśród nich znalazł się m.in. moduł do zgłaszania usterek napotkanych na dworcu. W trakcie zgłoszenia można wybrać usterkę z przygotowanej listy (dotyczącą wind, schodów etc.) lub opisać problem, a także dołączyć zdjęcia. Zmiany objęły także stronę startową aplikacji oraz sposób, w jaki prezentowane są rozkłady jazdy pociągów. Dodano też opcję zapoznania się z szacunkowym opóźnieniem pociągu.
To pierwsza duża aktualizacja PKP.appki od udostępnienia jej podróżnym na początku 2023 roku. Wcześniej przewoźnik nie miał aplikacji z prawdziwego zdarzenia. Apka pełni funkcję asystenta podróży. Pozwala na zakup biletów na przejazd, jednak sprzedażą nie zajmuje się bezpośrednio PKP. Przewoźnik współpracuje w tym zakresie z serwisem Bilkom. Chcąc kupić bilet na przejazd, użytkownik aplikacji jest przenoszony do Bilkom, by tam dokonać zakupu. W przyszłości PKP ma samodzielnie zarządzać modułem sprzedaży biletów. Aplikacja jest dostępna w Google Play i App Store.