Opłata dla przedsiębiorcy jest stała niezależnie od wybranej przez klienta metody płatności i wynosi 0,98 proc.
BNP Paribas udostępnił swoją bramkę płatniczą. Narzędzie o nazwie Axepta ma być łatwe w integracji z wieloma popularnymi platformami, dzięki czemu klienci firmowi BNP Paribas mogą je prosto i szybko wdrożyć do swoich e-sklepów.
Za pomocą bramki Axepta klienci sklepów internetowych mają bezpiecznie i wygodnie płacić za swoje zakupy. Wśród opcji płatności znajdą: szybki przelew, Blika, kartę, Google Pay, Apple Pay, a także kredyt ratalny banku BNP Paribas. Bank zapewnia, że przygotowana przez niego bramka jako pierwsza w Polsce umożliwia również podział kwoty do uregulowania na dwie różne metody płatności (np. część można zapłacić Blikiem, a pozostałą kwotę kartą). Minimalna należność przy korzystaniu z tej opcji to 200 zł.
Z perspektywy przedsiębiorców udostępniających to rozwiązanie w swoich e-sklepach dodatkową zaletą ma być zaś czas uznania kwoty transakcji na ich rachunku – posiadacze kont firmowych w BNP mają otrzymać wpłatę z transakcji niezwłocznie po jej autoryzacji. Axepta ma też się wyróżniać prostotą w zakresie cennika – niezależnie od wybranej przez klienta metody płatności przedsiębiorca zostanie obciążony ujednoliconą opłatą, w wysokości 0,98 proc. kwoty transakcji.
BNP Paribas informuje także o możliwości integracji swojego narzędzia za stronami firm, które nie prowadzą klasycznego e-sklepu, ale przyjmują płatności online. Instytucja zapewnia również o swoim wsparciu na każdym etapie. Oferuje pomoc wdrożeniową i wtyczki do integracji z takimi platformami e-commerce jak PrestaShop, woocommerce, Magento, opencart, osCommerce oraz Quickcart, a także możliwość integracji poprzez API.
BNP Paribas jest kolejnym w ostatnim czasie bankiem na polskim rynku, który zaoferował bramkę do płatności w e-commerce. Pierwszym był ING, który wprowadził imoje. Później swoje autorskie rozwiązanie o nazwie PayNow zaproponował także mBank, a bramkę od PayTel udostępnił Nest. W ten sposób banki próbują odzyskać rynek, który przejęli niezależni integratorzy płatności internetowych, tacy jak PayU, Przelewy24, Blue Media czy Tpay.