Aplikacja ma zbierać w jednym miejscu informacje o wszystkich zamówieniach w poszczególnych sklepach, ułatwiać finalizację zakupów, ale też śledzenie przesyłek oraz zwroty
Furgonetka, broker usług kurierskich, poinformował o planach rozwoju swojej usługi Portmonetka usprawniającej proces finalizacji zakupów. Dzięki uzyskaniu statusu małej instytucji płatniczej, o czym mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl w styczniu, wkrótce doda do swojej oferty płatności Blik. Deklaruje, że zaoferuje tę usługę sklepom internetowym po atrakcyjnych stawkach prowizyjnych.
Portmonetka oferuje tzw. fast checkout. To narzędzie, działające na zasadzie wtyczki, które sprzedawcy mogą za darmo wprowadzić do swoich sklepów internetowych. Dzięki temu kupujący u nich klienci nie muszą każdorazowo wpisywać swoich danych, wybierać preferowanych metod płatności czy dostawy. Wystarczy, że zrobią to raz, a Portmonetka pomoże im sfinalizować zakup zgodnie z ich preferencjami również w innych sklepach w przyszłości.
Rozwiązanie może być wdrażane przez małe i średnie sklepy bazujące na znanych platformach e-commerce, ale też przez największych rynkowych graczy. Jak przekonują twórcy, przedsiębiorcy, którzy zdecydują się skorzystać z tego narzędzia, będą mogli liczyć też na atrakcyjne warunki dostaw, oferowane przez szerokie grono przewoźników i dostawców usług kurierskich operujących w ramach Furgonetki.
Z perspektywy klienta zaletą ma być zaś nie tylko usprawnienie formalności związanych z zakupami, ale też możliwość zebrania wszystkich informacji o swoich zakupach w jednym miejscu, w tym logowania się do wszystkich sklepów za pomocą jednego panelu, śledzenia przesyłek z różnych zamówień czy korzystania z systemu szybkich zwrotów.
Docelowo Furgonetka planuje udostępnić klientom aplikację mobilną na urządzenia z systemami Android i iOS, która ma mieć premierę tej jesieni. – W pierwszym etapie rozwoju projektu daliśmy sprzedawcom darmowy fast checkout i niezwykle korzystne oferty na szybkie płatności i dostawy. Teraz idziemy o krok dalej i planujemy premierę rozwiązania, które dosłownie scentralizuje wszystkie nasze zakupy w sieci. Obecnie jesteśmy na etapie rozwoju tej usługi. Tworzymy aplikację mobilną dla kupujących, która będzie "centrum dowodzenia" zakupami internetowymi. Koniec z bałaganem, szukaniem w skrzynce powiadomień od wielu nadawców – opowiada Małgorzata Milewska z Portmonetki.
Portmonetka jako aplikacja ma więc dawać dostęp do całej historii zakupów ze wszystkich sklepów, umożliwiać podgląd zamówień wraz ze zdjęciami produktów, wyświetlać szczegóły transakcji, w tym metodę płatności, formę i datę dostawy, kolejne etapy jej realizacji. Twórcy deklarują, że apka będzie w pełni kompatybilna ze wszystkimi sklepami internetowymi.