Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Płatności odroczone od PKO BP dostępne już dla wszystkich klientów. Usługę można aktywować zdalnie w IKO i iPKO

Aktywacja w iPKO lub IKO wymaga jedynie paru kliknięć, jeśli jednak klienci woleliby skorzystać ze wsparcia konsultanta, mogą uruchomić usługę za pośrednictwem infolinii lub w oddziale

PKO BP poinformował, że usługa płatności odroczonych PKO Płacę później jest już dostępna dla wszystkich zainteresowanych klientów, którzy mają odpowiednią zdolność kredytową. Usługę można aktywować w serwisie internetowym iPKO, aplikacji IKO, podczas rozmowy z konsultantem na infolinii lub w oddziale banku.

Aby aktywować usługę zdlanie należy kliknąć w serwisie transakcyjnym iPKO ikonę usługi PKO Płacę później, którą przy korzystaniu z serwisu za pomocą komputera znajdziecie w prawym górnym rogu strony głównej, a przy wyświetlaniu strony serwisu na telefonie – pod skróconą historią operacji na koncie. Z kolei w aplikacji IKO należy wejść w zakładkę "Moje produkty", wybrać "PKO Płacę później" i kliknąć ikonę ze znakiem "+" lub przejść przez sekcję "Płatności" do zakładki "Płatności mobilne" i tam znaleźć "PKO Płacę później".

Przeczytajcie także: Za dwa tygodnie zamknięcie rachunków firmowych Inteligo

Wszelkie pola z danymi będą już uzupełnione automatycznie. W kolejnym kroku – zarówno w iPKO, jak i w IKO – wystarczy jedynie przeczytać i zaakceptować regulamin oraz oświadczenia. Bank zaprezentuje wtedy propozycję limitu, czyli kwoty, do której klient może odraczać swoje płatności w ramach tej usługi. Na koniec potwierdza się aktywację narzędziem autoryzacji.

Od tego momentu użytkownik może już robić zakupy do określonego limitu, a zapłatę za nie może odłożyć na później. Minimalna kwota zakupów z odroczeniem płatności to 50 zł, a maksymalna zależy od przyznanego limitu, jednak nie będzie to więcej niż 1000 zł.

Spłata zobowiązania powinna nastąpić w ciągu 30 dni, po tym okresie środki zostaną automatycznie pobrane z rachunku klienta. Jeśli na koncie nie będzie odpowiedniej sumy, bank zablokuje klientowi możliwość korzystania z usługi, zadłużenie zostanie potraktowane jako przeterminowane, a PKO BP zacznie naliczać i pobierać ustawowe odsetki za opóźnienie. Docelowo jednak bank planuje rozwój usługi – w kolejnym etapie zamierza umożliwić rozkładanie zobowiązania po 30 dniach na płatne raty.

Przeczytajcie także: Apple uruchamia bezpłatne konta oszczędnościowe

Za pomocą PKO Płacę później można robić zakupy zarówno online, jak i w sklepach tradycyjnych (pod warunkiem że akceptują Blika). Aby skorzystać z usługi w sklepie internetowym, należy wybrać jako metodę płatności Blik lub pay by link Płacę z iPKO, a następnie wybrać PKO płacę później. W sklepie stacjonarnym należy zaś zapłacić Blikiem, a przy potwierdzaniu transakcji na smartfonie trzeba wskazać w IKO opcję PKO Płacę później.

Udostępniona właśnie szerokiemu gronu klientów usługa była wcześniej testowana przez wybrane grupy użytkowników. Pierwsi mogli zacząć z niej korzystać pod koniec ubiegłego roku. Od tego czasu płatności odroczone w PKO aktywowało ponad 49 tys. osób, a łączna kwota przyznanych im limitów to 39,3 mln zł. Średni aktywny limit wynosił 800 zł na osobę. Więcej na temat statystyk bankowych BNPL przeczytacie w tym tekście.

Warto przypomnieć, że nad własnym rozwiązaniem z zakresu płatności odroczonych pracuje także operator systemu Blik. Obecnie jest ono dostępne dla części klientów Millennium a w najbliższym czasie ma trafić także do oferty m.in. mBanku, Santandera czy ING.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies