Autopay dotychczas było marką rozwijaną przez Blue Media, pod którą oferowano usługi przeznaczone szczególnie do kierowców
Sopocka spółka Blue Media zmienia nazwę na Autopay. Informacja ta pojawiła się w artykule opublikowanym przez Forbes. Potwierdza ją komunikat, który znalazł się na stronie internetowej Autopay. Wynika z niego, że firma będzie też posługiwać się nowym logo, które czytelnicy cashless.pl poznali jako pierwsi już w styczniu.
Założona w 1999 r. spółka Blue Media to jedna z największych na polskim rynku firm działających w branży płatniczej. Za pośrednictwem marek Blue Media oraz Autopay oferuje szereg usług związanych z płatnościami zarówno dla firm, jak i konsumentów. Wśród nich wymienić można przede wszystkim płatności internetowe (bramka płatnicza), płatności za rachunki, przelewy ekspresowe (system Blue Cash), doładowanie telefonów, usługi weryfikacji tożsamości czy płatności za przejazdy autostradami.
W minionym roku firma obsłużyła transakcje o łącznej wartości 8,5 mld euro, a z dostarczanych przez nią płatności online korzystają 33 tys. sklepów internetowych. W 2021 r. Blue Media pozyskały inwestora strategicznego, którym został londyński fundusz Pollen Street Capital.
Z kolei Autopay początkowo było projektem realizowanym przez Blue Media, a mającym poszerzyć zakres usług spółki o te przygotowane z myślą o kierowcach. Przede wszystkim to automatyczne płatności za przejazdy autostradami, ale także np. za parkingi, myjnie czy – docelowo również – paliwo. Usługa płatności na autostradach zadebiutowała latem 2019 r. Wraz z jej rozwojem zdecydowano o wydzieleniu ze struktur Blue Media osobnej spółki Autopay Mobility, do czego doszło w 2020 r. Obecnie z rozwiązania korzystają prawie 2 mln użytkowników, a jest ono dostępne zarówno przez aplikację własną Autopay, jak i w niektórych aplikacjach bankowych.
Co ciekawe, markę przeznaczoną początkowo do oferowania usług kierowcom postanowiono wykorzystać również w innym kontekście. Jak ustalił serwis cashless.pl, firma pracuje nad narzędziem "Płacę z Autopay", które miałoby służyć do "wspomagania zakupów" internetowych. Informacja o zmianie nazwy całej spółki pokazuje, że zdecydowano się jeszcze mocniej postawić na tę markę. Na stronie poświęconej rebrandingowi czytamy: "Zmienia się nazwa, ale nie zmieniają się nasze wartości. Nadal skupiamy się na tworzeniu rozwiązań, które ułatwiają codzienne czynności i oszczędzają czas. Zmieniamy się, by móc się skuteczniej rozwijać jako organizacja twórców wprowadzających na rynek rozwiązania technologiczne użyteczne zarówno dla naszych partnerów biznesowych, jak i ich klientów".
Serwis Antyweb.pl podaje, że do zmiany nazwy Blue Media ma dojść 17 kwietnia.