Tak zwane cyfrowe przekazy pieniędzy wygrywają z tradycyjnymi przelewami bankowymi czy przekazami gotówki zlecanymi w placówkach stacjonarnych
Visa przedstawiła dziś raport badawczy "Money Travels: 2023 Digital Remittances Adoption". To ankieta przeprowadzona wśród ponad 14 tys. konsumentów w dziesięciu krajach, z której wynika, że przekazy cyfrowe, a więc z wykorzystaniem np. aplikacji mobilnej, szybko stają się najpopularniejszym sposobem przesyłania pieniędzy za granicę. I jest tak we wszystkich krajach objętych badaniem Visy.
Dla przykładu 60-70 proc. ankietowanych użytkowników przekazów pieniężnych w Ameryce Północnej korzystało z cyfrowej metody płatności opartej na aplikacji, aby wysyłać czy odbierać pieniądze. Jednocześnie tylko 10-15 proc. ankietowanych użytkowników przekazów pieniężnych w USA polega na gotówce, czekach i przekazach zlecanych tradycyjnie. Wysyłanie pieniędzy za pośrednictwem aplikacji cyfrowych jest też najpopularniejszą metodą odpowiednio dla 69 proc. i 65 proc. ankietowanych konsumentów w Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Natomiast trzy czwarte ankietowanych nadawców przekazów w Meksyku i Peru korzystało z cyfrowych metod płatności opartych na aplikacjach. W Europie, np. we Francji czy Polsce, 62-67 proc. ankietowanych konsumentów, którzy wysyłali międzynarodowe przekazy pieniężne, korzystało z metod cyfrowych.
Są też bariery w rozwoju przekazów cyfrowych. Wśród nich na pierwszym miejscu wymieniane są wysokie opłaty transakcyjne oraz problemy z obliczaniem kursów wymiany walut. Dla przykładu 38 proc. ankietowanych konsumentów po stronie wysyłającej w Zjednoczonych Emiratach Arabskich twierdzi, że opłaty za wysyłanie cyfrowych przekazów pieniężnych są zbyt wysokie, a 37 proc. ankietowanych konsumentów po stronie wysyłającej w Singapurze zgłasza problemy z obliczaniem kursów walut.