Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Ponad połowa klientów banków zarządza kontami przy użyciu urządzenia mobilnego. Liderem rankingu pozostaje ING

Wysokie wskaźniki mobilności zanotowały również mBank, BNP Paribas oraz Millennium

Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że ponad połowa (52,5 proc.) klientów banków działających na polskim rynku w IV kw. br. zarządzała swoimi rachunkami przez urządzenia mobilne. Względem analogicznego okresu 2021 roku oznacza to wzrost o niemal 5 p. proc.

Przeczytajcie także: KNF cofnął Oney Polska licencję KIP

W porównaniu z kwartałem poprzedzającym, w okresie październik-grudzień wskaźnik mobilności wzrósł o ok. 2,7 p. proc., a poprawą wyników mogą się pochwalić wszyscy uczestnicy rankingu. Zestawienie ponownie otwiera ING. Udział klientów mobilnych wśród wszystkich posiadaczy rachunków osobistych w przypadku tej instytucji wynosi przeszło 75 proc. (kwartalny wzrost o 1,6 pkt proc.).

Na drugim miejscu ponownie uplasował się mBank. Instytucja ta poprawiła wynik o ponad 4 p. proc., a wskaźnik mobilności wzrósł do przeszło 74 proc. Podium zamyka BNP Paribas z wynikiem 67,2 proc. Ponad 50 proc. klientów zarządzających rachunkami przez urządzenia mobilne w IV kw. miały także Millennium, PKO BP, Santander i Pekao. Blisko tego progu jest także Credit Agricole.

Przeczytajcie także: Upadł Silicon Valley Bank

W jaki sposób wyliczany jest wskaźnik mobilności? Podstawą pomiaru dla danej instytucji jest liczba otwartych rachunków osobistych (bez kont oszczędnościowych i walutowych) oraz liczba klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się na konto z urządzenia mobilnego.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies