Wysokie wskaźniki mobilności zanotowały również mBank, BNP Paribas oraz Millennium
Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że ponad połowa (52,5 proc.) klientów banków działających na polskim rynku w IV kw. br. zarządzała swoimi rachunkami przez urządzenia mobilne. Względem analogicznego okresu 2021 roku oznacza to wzrost o niemal 5 p. proc.
W porównaniu z kwartałem poprzedzającym, w okresie październik-grudzień wskaźnik mobilności wzrósł o ok. 2,7 p. proc., a poprawą wyników mogą się pochwalić wszyscy uczestnicy rankingu. Zestawienie ponownie otwiera ING. Udział klientów mobilnych wśród wszystkich posiadaczy rachunków osobistych w przypadku tej instytucji wynosi przeszło 75 proc. (kwartalny wzrost o 1,6 pkt proc.).
Na drugim miejscu ponownie uplasował się mBank. Instytucja ta poprawiła wynik o ponad 4 p. proc., a wskaźnik mobilności wzrósł do przeszło 74 proc. Podium zamyka BNP Paribas z wynikiem 67,2 proc. Ponad 50 proc. klientów zarządzających rachunkami przez urządzenia mobilne w IV kw. miały także Millennium, PKO BP, Santander i Pekao. Blisko tego progu jest także Credit Agricole.
W jaki sposób wyliczany jest wskaźnik mobilności? Podstawą pomiaru dla danej instytucji jest liczba otwartych rachunków osobistych (bez kont oszczędnościowych i walutowych) oraz liczba klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się na konto z urządzenia mobilnego.