Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Ponad 22 mln klientów mobilnych i 14 mln mobile only. Nowe dane na temat bankowania na smartfonie

Najwięcej klientów mobile only na koniec 2022 roku miały PKO BP, ING, mBank, Millennium, Santander oraz Pekao

Ponad 22 mln klientów korzystających z usług finansowych przy użyciu urządzeń mobilnych miały na koniec 2022 roku banki działające na polskim rynku. Tak przynajmniej wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o blisko 720 tys. To także o blisko 3 mln więcej niż w analogicznym okresie roku 2021.

Przeczytajcie także: Atak na klientów Revoluta w Polsce

PKO BP ponownie zadeklarował posiadanie największej liczby klientów mobilnych. W omawianym okresie instytucja ta miała ich przeszło 5,3 mln. To o ponad 100 tys. więcej niż kwartał wcześniej oraz o niespełna 700 tys. więcej niż w analogicznym okresie w 2021 roku. Granicę 3 mln mobilnych klientów w ostatnich trzech miesiącach 2022 roku przekroczył mBank, a powyżej progu 2 mln są jeszcze ING, Pekao, Santander oraz Millennium. Widoczna jest wyraźna poprawa wyniku przez SGB – to efekt zaktualizowania przez bank danych po dłuższej przerwie.

Za aktywnego mobilnie uznaje się klienta, który loguje się na swój rachunek przynajmniej raz w miesiącu za pośrednictwem aplikacji, serwisu light lub przeglądarki z urządzenia mobilnego, a więc smartfona czy tabletu. Warto zaznaczyć, że część banków nie udziela szczegółowych informacji dotyczących bankowości mobilnej, a niektóre nie aktualizują podanych wcześniej statystyk. Z tego powodu zebrane dane mogą być niepełne.

Przeczytajcie także: Western Union udostępnił w Polsce bankowość mobilną

Serwis cashless.pl pozyskał także informacje na temat klientów mobile only, czyli takich, którzy w danym okresie logowali się na swoje konta wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych. W okresie październik – grudzień 2022 roku działające na polskim rynku banki miały ponad 14 mln takich klientów. To o ponad 980 tys. więcej niż w kwartale poprzedzającym i o blisko 3,5 mln więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Bankiem, który zaraportował największą liczbę klientów mobile only pozostaje PKO BP. W IV kwartale miał ich ponad 3,6 mln. To o przeszło 200 tys. więcej niż w III kwartale, a także o ponad 850 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku. Ponad milion klientów zarządzających rachunkami wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych miały także: ING, mBank, Millennium, Santander oraz Pekao. Każdy z nich na koniec roku mógł się pochwalić lepszym wynikiem niż w kwartale poprzedzającym.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies