Najwięcej klientów mobile only na koniec 2022 roku miały PKO BP, ING, mBank, Millennium, Santander oraz Pekao
Ponad 22 mln klientów korzystających z usług finansowych przy użyciu urządzeń mobilnych miały na koniec 2022 roku banki działające na polskim rynku. Tak przynajmniej wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o blisko 720 tys. To także o blisko 3 mln więcej niż w analogicznym okresie roku 2021.
PKO BP ponownie zadeklarował posiadanie największej liczby klientów mobilnych. W omawianym okresie instytucja ta miała ich przeszło 5,3 mln. To o ponad 100 tys. więcej niż kwartał wcześniej oraz o niespełna 700 tys. więcej niż w analogicznym okresie w 2021 roku. Granicę 3 mln mobilnych klientów w ostatnich trzech miesiącach 2022 roku przekroczył mBank, a powyżej progu 2 mln są jeszcze ING, Pekao, Santander oraz Millennium. Widoczna jest wyraźna poprawa wyniku przez SGB – to efekt zaktualizowania przez bank danych po dłuższej przerwie.
Za aktywnego mobilnie uznaje się klienta, który loguje się na swój rachunek przynajmniej raz w miesiącu za pośrednictwem aplikacji, serwisu light lub przeglądarki z urządzenia mobilnego, a więc smartfona czy tabletu. Warto zaznaczyć, że część banków nie udziela szczegółowych informacji dotyczących bankowości mobilnej, a niektóre nie aktualizują podanych wcześniej statystyk. Z tego powodu zebrane dane mogą być niepełne.
Serwis cashless.pl pozyskał także informacje na temat klientów mobile only, czyli takich, którzy w danym okresie logowali się na swoje konta wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych. W okresie październik – grudzień 2022 roku działające na polskim rynku banki miały ponad 14 mln takich klientów. To o ponad 980 tys. więcej niż w kwartale poprzedzającym i o blisko 3,5 mln więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Bankiem, który zaraportował największą liczbę klientów mobile only pozostaje PKO BP. W IV kwartale miał ich ponad 3,6 mln. To o przeszło 200 tys. więcej niż w III kwartale, a także o ponad 850 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku. Ponad milion klientów zarządzających rachunkami wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych miały także: ING, mBank, Millennium, Santander oraz Pekao. Każdy z nich na koniec roku mógł się pochwalić lepszym wynikiem niż w kwartale poprzedzającym.